15 feb. 2011

vad blir det ??

Det finns många skrönor som menar att man kan förutse det blivande barnets kön genom bland annat de förändringar som sker hos kvinnan under graviditeten. Här nedan har www.gravid.se samlat flera sådana skrönor i ett test som genom att besvara frågorna talar om ifall det väntade barnet är en pojke eller en flicka. De vill dock understryka att det inte finns några vetenskapliga bevis som stödjer dessa teorier. :-)
Ja, mina testsvar visade 3 av 5 på att det blir en
POJKE ( jag har markerat mina svar med grön text) testa själv, stämmer det på era barn??

1. Vad har bebisen i magen för hjärtfrekvens?
a. Mer än 140 i hjärtfrekvens
b. 140 eller mindre i hjärtfrekvens
Anledning .
Enligt gammal tradition blir det oftast en flicka när hjärtfrekvensen är högre (över 140)
2. Vad har du för tankar om apelsinjuice under din graviditet?
a. Jag är jättesugen på apelsinjuice, nästan mer sugen än tidigare
b. Jag märker ingen direkt skillnad, eller tycker det är mindre gott än tidigare
Anledning .
Många säger att när man är sugen på surt / C-vitamin-rikt tyder det på att det blir en flicka!
3. Hur bär du barnet?
a. Högt
b. Lågt
Anledning .
Bär man barnet lågt ska det enligt tradition tyda på att det är en pojke!
4. Hur växer håret på benen under graviditeten?
a. Fortare än tidigare
b. Lika fort eller mindre långsamt än före graviditeten
Anledning .
Växer håret snabbare än förut ska detta tyda på att det är en pojke.
5. Hur är det med temperaturen på fötterna?
a. Kallare än före graviditeten
b. Lika varma eller varmare som före graviditeten
Anledning .
Blir fötterna kallare under graviditeten ska det peka mot en pojke.

7 kommentarer:

  1. På Jack stämmer det... enligt 4 frågor (bara b svar) så skulle det bli en pojke och det stämmer ju. Vi får se hur väl det stämmer in på tvåan...

    Men jag tror mer att ni får en liten tös denna gången, det gör B också och han har haft läskigt många rätt!

    SvaraRadera
  2. Mina hjärtljud har varit samma med alla 3. De har legat över 140. Elias låg högst av alla på 158 en gång. Saga lägst på 135. Alla låg precis lika på kurvan, mage, hjärtljud i vecka 30. Det var lite läskigt. Det enda skillnad som jag märkte var att när jag väntade Elias, kunde jag inte dricka kaffe. Då mådde jag jätte illa. Och var snyggast när jag väntade honom, De säger ju att tjejer tar skönheten från mamman.
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  3. Madde , då har han ändrat sig B för i julas sa han Kille ju ! eller det kanske var julesnapsen som talade ! ja då är han ju helgarderad nu så att säga. :-) J

    SvaraRadera
  4. Morfar o mormor tror att det blir antingen en flicka eller en pojke!!!!!strunt samma vi får ett barnbarn till att skämma bort.

    SvaraRadera
  5. Jag har gissat på en tjej som kommer den 16/2.
    Glömde skriva det.
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  6. ja mormor och morfar, det spelar verkligen ingen som helst roll. Jag spekulerar mest för att fördriva tiden :-) jessi

    SvaraRadera
  7. Sa han det? Hua, vilket dåligt minne jag har. Då har han en helgardering då. det kanske är därför han har haft rätt så många gånger, för jag kommer ju uppenbarligen inte ihåg vad han har sagt. Men det kanske är lijka så bra det kommer så mycket strunt där ur ändå... :)

    SvaraRadera