20 feb. 2011

nulägesrapport

Ja morgonen idag började inte så bra. Jag kunde inte väcka bebisen i magen och fick inga frukostsparkar som jag brukar få. Ja ni kan ju tänka er ångesten. Vi hade tid på förossningen för U.L halv tio men var där redan nio och berättade hur oroliga vi var. Vi fick komma in med en gång och vi blev så lättade när vi såg att allt var fint med bebisen , hjärtat slog och DÅ började bebisen sparka och leva runt därinne så ctg-grejerna på magen halkade iväg flera gånger. Ultraljudet såg bra ut, lite minskad mängd fostervatten är det, och det håller dom koll på. Öppen 2 cm. Skall in på tisdag igen, då hoppas och tror vi att dom kör igång det. :-)

Nu skall jag vila mig, är helt utmattad efter morgonens panikoro.
Ha en fin dag !! Kram !

8 kommentarer:

  1. Jag blev helt rädd när jag läste de första orden i ditt inlägg! Åh va skönt att bebisen mådde bra. Vill att er bebis ska komma ut nu, så ni kan phusta ut. Kram

    SvaraRadera
  2. Shit vilken panik!! Usch! Går här i väntans tider jag med på sätt o vis ;) o fler med mig kan jag tro.. Hoppas att de sätter igång det hela på tisdag så ovissheten kan lägga sig.. Bra att ni åkte in direkt o att de tar er på allvar! Längtar efter att få se det lilla knytet på den här sidan magen =)

    Tusentals kramar till er alla tre.

    Love

    SvaraRadera
  3. Ja, fyyyyy, jag ryser i hela kroppen. Vilken skräck. Två långa dagar kvar men sen kommer er lilla skatt. Den som väntar på något gott - väntar ALLTID för länge! KRAMAR i massor. Petra

    SvaraRadera
  4. Jag kan förstå hur rädda ni blev, men tack och lov såg allt bra ut på ultraljudet. Den stora dagen närmar sig, snart har ni er lilla bebis i famnen :-).
    Kramar

    SvaraRadera
  5. Herregud vilken känsla....tack och lov att allt bar ok! Vad du är kreativ och duktig!! PS 110222 just datum. Kram moster L

    SvaraRadera
  6. Snart är bebisen ute. Hoppas ni kan få bli igångsatta på tisdag, så att ni slipper känna en sådan rädsla igen. Förstår att ni blev rädda.
    Kramizzz

    SvaraRadera
  7. Nä fy vad hemskt! Skönt att allt såg bra ut! Nu tycker jag verkligen det är dags för LITEN att titta ut så ni slipper den här oron. Kramar Karin

    SvaraRadera
  8. Fy vad hemskt! Men vad bra att ni åkte in och fick veta att allt är bra. Nu måste de ju göra något. Det är inte bra för er att vara oroliga. Det är bättre att de sätter igång det så Liten får komma ut så ni kan krama honom/henne. NU har du ju fått dina 40 veckor.
    22e är jättebra datum fråga Jenna.
    kram Sofia

    SvaraRadera