14 feb. 2011

det närmar sig..

39+o
Idag var vi på ultraljud och CTG igen. Bebisen väger c:a 3600 och flödena ser bra ut.Bebisen hade händerna knutna framför ansiktet så vi kunde inte se så bra, men runda goa kinder såg vi iallafall ! Hjärtljuden var bra , fast Liten sov mest så därför tog det lång tid att mäta. Fick puffa och knuffa så h*n vaknade därinne. Sedan kände läkaren på mig och jag hade inte öppnat mig än, men börjat mjukna upp. Så jag håller på att mogna :-) . Det är lite svårt att förstå vad han säger men nåt hade börjat utplånas / utplanas.. ja jag antar att det var nåt med livmodertappen. Det är iallafall på väg åt rätt håll. Han ville inte sätta igång det riktigt än, men vi skall in på onsdag på samma procedur igen och då får vi se. Han sa att han förstod att vi är oroliga och att vi sätter igång det så fort han ser att jag är mogen, kör man igång det innan min kropp är förberedd kan det bli en lång utdragen plågsam process och dessutom påfrestande för barnet. Det vill vi ju inte. Han slutade med att säga, då ses vi på onsdag-förhoppningsvis tidigare :-)
En varm kram till alla läsare på alla hjärtans dag !! Jessi

5 kommentarer:

  1. Det låter kanon och vilken bra koll de har på er:) vad härligt att höra att det snart är dags och väskan ser bra ut. Hellre för mycket med sig än för lite. Kram Catta

    SvaraRadera
  2. håller med föregående talare. låter ju super.
    ta allt de erbjuder ;) och lycka till när det är dags.
    ps
    jag skulle ta med lite egna bindor om du inte redan packat det, det tyckte jag var skönt att ha och en skön tidning eller så. bebben sover nog en del när den kommit...
    många kramar
    frida

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Doktorn svepte säkert "hinnorna", detta gjordes på mig efter att jag gått över tiden med 2 veckor - jag fick åka in varannan eller var tredje dag och göra detta för att liksom försöka få igång processen...det var mindre bekvämt liksom...men vad gör det när man närmar sig födelsedagen för var dag..KRAM!
    Kusin Pernilla

    SvaraRadera
  4. Ja Pernilla nåt sånt pratade han om !! Ja jag läste att det gjorde ont, men man får bita ihop och tänka på vad som komma skall.Förhoppningsvis går det snabbt?? eller??
    Jag går fortfarande och hoppas att det skall köra igång av sig själv, så man får testa hur det känns med( blev ju igångsatt sist också ) men samtidigt vill jag ju ha ut bebisen nuu!! :-) Jessi

    SvaraRadera
  5. 39+0, då kom Elsa ut och hon vägde 3610 g :). Hoppas det kommer igång av sig självt snart! Tyckte packningen såg väldigt välplanerad ut...själv har jag packat med värkar båda gångerna, inte att rekommendera, ett under att allt varit med :). Tänk att Liten snart är ute!! Kram Karin

    SvaraRadera