17 feb. 2011

namnbyte

Ja idag har jag officiellt bytt namn. Efternamn bytte jag ju till min makes, men nu är förnamnet bytt med! Inte så att det blir så väldigt annorlunda, men det kommer underlätta lite för mig. Jag har nämnligen alltid stavat mitt namn med C . JessiCa. Men för ett par år sedan blev jag vägrad att ta ut pengar på banken för mitt namn var olika stavat på körkortet. Min underskrift med C och namnet i text med K. När jag då kollade mitt personbevis så var det visst så att jag hette Jessika med just K. Något som gått mig totalt förbi :-) Tokigt. Ja jag har försökt ändra och skriva min namnteckning med K men det går inte lära denna gamla hunden sitta, så jag gjorde namnändring istället. Så från och med idag heter jag Jessica Ohlsson. Jag kan nu äntligen stava till mitt eget namn. Det kanske var på tiden?

1 kommentar:

  1. Hur roligt som helst..."aha...med k..hmm..."
    Snacka om uppvaknande.

    SvaraRadera