13 feb. 2011

Packa väskan

Ja, jag är en sån där som önskar att det fanns färdiga manualer till allt. Man förväntas veta så mycket själv :-) . Nu har jag iallafall packat BB väskan (eller BB väskorna om jag skall hålla mig till sanningen ..) Jag tänkte att jag skriver här vad jag packat, så kan nån av alla er mammor och pappor och ni andra som läser hjälpa mig om jag glömt eller missat något. Jag har räknat med att vi måste stanna i minst 3 dagar ( pga. att bebisens blodsocker skall kollas och stabiliseras innan vi får åka hem ) sen vet man ju aldrig hur något blir, men nåt får man ju utgå ifrån.

Bebisens packning;
3 långärmade omlottbodysar
3 byxor
3 pyjamasar
3 par frotté strumpor
3 hjälm mössor
1 plysch kofta
1 teddyoverall för hemfärd
1 tjockare mössa för hemfärd
en liten nalle ifrån storebror
1 mjuk filt
Min packning
2 ammningströjor
2 mjuka mammabyxor
1 pyjamas med ammningslinne
1 kimono/morgonrock
2 t-shirtar
3 ammnings behåar + underkläder
1 mysoverall
smink och hygiennecessär
foppatofflor
Martins packning
myskläder och Snickers :-)

+ 2 kameror, extra batteri och laddare

Så ..är det nåt jag glömt, eller kanske nåt som är too much ?? Vad tycks?

6 kommentarer:

  1. Precis lagom. Jag lånade nästan alla kläder till barnen så slipper tvätta, de bajsar mycket de första dagarna. Spara på era egna kläder. Använd sjukhusets snygga nät trosor de är ju jättebra. Napp till Liten om ni vill att han/hon skall ha det.
    kram sofia

    SvaraRadera
  2. Precis lagom, gud vad kul att packa ner sådant.....avis! Napp är något som jag rekommenderar till liten, kanske är en liten som har stort sugbehov och då är napp bäst om du inte vill vara någon levande napp vill säga :) En annan sak som jag rekommenderar att du köper och har med dig in är amningsnapp(köps på apoteket)det kan göra väldigt ont när man börjar amma så för mig har det varit ett måste att använda sådana i början(man får ju naturligtvis prova sig fram)På BB är de inte så glada över att låna ut sådan till en eftersom de är ju ett amningvänligt BB du är på. Glöm inte alla papper från barnmorskan och det personliga brevet! Kanske något att läsa när liten sover....Stanna så länge ni kan (3 dagar) helt underbart!
    Kram Kram

    SvaraRadera
  3. Åhhh, vad spännande det här är!! Det kan ju vara dax när som nu. Rycker till vid varje sms jag får :).

    Jag tyckte det var skitsvårt att packa. Packade i och ur ett par gånger. Jag låg bara inne två dagar men använde bara två amningströjor, en bh och ett par byxor av allt jag hade med mig. Blev inte riktigt av att byta kläder.

    Jack fick ha hjälmmössa i typ 4 timmar sen åkte den av. Fast det gör man ju som man känner.

    Ta med en anteckningsbok, kan vara bra att ha om man vill skriva ner nått.

    Jag hade med bok och energidryck men det var med hem igen. Flaskan står fortfarande i kylen :). Men det beror ju på hur snabbt förloppet är.
    Stora kramar

    SvaraRadera
  4. Hej
    Har det hänt nåt??? Jag drömde om dig inatt flera gånger konstiga underliga roliga drömmar! Vaknade och somnade och där var du igen gravid men annars som vi hade det förr när vi var singlar! Det måste betyda nåt!
    Väskan... hmm jag har ett tips som funkar i Västra Götaland, vet ej hur erat landsting är men.... Hos oss får man låna kläder härliga underbara 60 tals rockar och bebisar får också lna fina grejer och vet du vad som är så bra med det, jo man slipper komma hem från BB med en massa tvätt! Det var härligt när det kom en massa på besök så hade man de fina kläderna rena!

    Annars tycker jag att du fått med allt!

    Gå ut och kolla på Hemnet så ligger vårt hus ute till salu! Lövgränd. Puss Jesse

    SvaraRadera
  5. Ja tack för alla tips ! Anteckningsblock Madde, du är ett geni ! Ja jag tar med kläder så får vi se om det blir dom eller sjukhusets som används :-) och napp och tuttetuta får jag/ Martin köpa på sjukhusapoteket om jag behöver det direkt !Skall kolla in huset Jesse ! J

    SvaraRadera
  6. Vill också tipsa om energidryck, pulver som man blandar i vatten (om det inte är för sent redan
    :-))
    Kraaaam.
    PS Jag har amningskudden här nu.

    SvaraRadera