28 feb. 2011

Dikt till Mimmi


Fick en underbart vacker dikt skickad till oss av käraste Tinna;




Är det sant att jag håller ett barn på min arm

och ser mig själv i dess blick,

att fjärdarna gnistra och jorden är varm

och himmelen utan en prick.

~

Vad är det för tidvad är det för år,

vem är jag,vad bär jag för namn?

Du skrattande knyte med solblekt hår

hur fick jag dig i min famn?

~

Jag lever, jag lever

på jorden jag står.

Var har jag varit förut?

Jag väntade visst miljoner år

på denna enda minut.

Erik Lindorm

2 kommentarer:

  1. Älskade lilla Mimmi, vad månde det bliva av denna så vansinnigt söta tös???? Jag blir alldeles tårögd..och dikten, ja den gör en lite tårögd också när man ser ner på detta så vackra söta vidunerliga barn. Jag älskar den och ville ge den till er och till lilla Mimmi!

    SvaraRadera
  2. Vilken fin dikt som har blivit tillängnad lilla Mimmi. Det är bara att instämma hon är en riktig sötnos. Kramar B Mormor, Morfar instämmer från Tanzania

    SvaraRadera