7 feb. 2011

Gravidstatus

Är idag i : vecka 38 +0, 13 dagar tills beräknat förlossningsdatum.
Utseende: roligt, magen har "åkt ner", lite lätt svullen på anklar och i ansiktet, vaggande gång och tjockt lite flottigt hår.
Vikt: -7 kg sen inskrivning
Äter: diabeteskost, liknande GI. Sockerfritt.
Är helt tokig i : Kylskåpskalla gröna äpplen ( får äta högst 2 om dagen , äter dom med andakt )
Konstig nojja: Vill duscha hela tiden. ( men håller mig till en gång om dan)
Dricker: Hallonbladsthe, vatten, kaffe & fun light saft.
Äcklas av: grillad kyckling och grillade revbenspjäll ( älskar det annars )
Njuter av: när bebisen sparkar och snurrar runt därinne.
Njuter lite mindre av: att det gör så ont när jag går och sitter.
Fördriver dagarna med: Fikar hos vänner, läser, facebookar, kollar på Extreme home makeover, bloggar, gör storkok och plockar/organiserar i lådor och skåp.
Fördriver nätterna med: läser, sover lite, lyssnar på när maken snarkar, facebookar, spelar spindelharpan (=patiens på datorn) och kollar på gamla repriser på tv.
Senaste barnmorskebesöket: idag, perfekt blodtryck, magen följer sin kurva, barnets hjärtljud 132, barnets huvud; fixerat.
Längtar efter mest just nu: Jaaaa hörru du , gissa tre gånger !! :-)


6 kommentarer:

  1. Vilken ångest det måste vara att behöva äcklas av grillade revbensspjäll...

    SvaraRadera
  2. Jag blir så glad av dina besked.... Kram moster Lotta

    SvaraRadera
  3. hej jessi :)

    vilken jätte fin vagn som ni köpt åt liten :) jag hoppas allt är bra, o jag tror som du själv att liten kommer o kika ut till alla hjärtans dag..kram på dig

    SvaraRadera
  4. När Liten har kommit då ska vi äta revben! Såna som vi grillar själva. Hi Hi
    Lustigt att man kan tycka något man älskar annars är så äckligt när man är gravid.
    Du är så duktig med din diet ! snart är det över!!
    tänk vad goa grejer du kan äta sen.
    Men det bästa kommer ju ut från din mage. LITEN !

    Kram Sofia

    SvaraRadera
  5. Hej Jessi, jag har följt din blogg till och från ett ganska bra tag nu, hamnade här genom Mamma Melissas blogg (som jag för övrigt hoppas har det bra, blev så abrupt slut på hennes blogg).

    Vill bara säga att jag så innerligt hoppas att allt kommer gå väl denna gången och ser fram emot att få se er välmående lilla bebis =)

    Kramar från Skåne!

    SvaraRadera
  6. Hej Tove, kul att du lämnar ett avtryck, jag är så nyfiken på vilka det är som är hos mig och läser ! Vill också hälsa att Melissa och lillebror mår jättebra,och visst saknar man hennes blogg ! kramar Jessi

    SvaraRadera