12 feb. 2011

vackra snö

I veckan töade snön bort och det blåste vårvindar. Men samtidigt blev det grått blött och geggigt. Så igår kom det ett par centimeter kritvit snö och lade sig och idag skiner solen för fullt. Så otroligt ljust och vackert ! Vi är inne och städar och grejar lite, jag pekar väl mest och maken utför om jag skall vara helt ärlig :-) för jag är ganska handikappad för tillfället. Men det är väl så det skall vara så här det sista, och jag vill inte klaga. Bebisen verkar må bra därinne och sparkar och bökar, det är det viktiga! Jag försöker berätta för "Liten" hur roligt det är härutanför och hur mycket det finns att titta, på så h*n skall bli lite sugen på att komma ut, men än har inga frestelser lockat tillräckligt. Nej du har det väl gott därinne kan jag tänka, och du kommer väl ut när du är mogen ! Fast här på utsidan är vi många som väntar på dig , så det gör inget om du skyndar dig lite :-)

2 kommentarer:

  1. Hej Jessika!

    Jessika här som jobbade på Skogsgläntan innan. Vi träffades hemma hos Ulle. Är i precis samma vecka som du så det är så spännande att följa din blogg. Hoppas allt är bra så kanske vi syns där inne på BB. Går med bara och väntar på att det ska dra igång nu :-) Lycka till med allt när den vill komma ut!
    Kram Jessika!

    SvaraRadera
  2. Kul Jessika! ja hoppas vi ses därinne ! Kram och lycka till du med !!!Jessi

    SvaraRadera