19 feb. 2011

uttråkad

Ja jag börjar minst sagt bli uttråkad härhemma. Allt är packat, iordningställt, sorterat, fixat och städat. Tvättkorgen är tom och en massa böcker är lästa. Jag är ju lite "handikappad" så jag kan inte göra så mycket utanför hemmet, shoppingrundor, promenader, ja tillochmed en tur till mataffären är omöjliga för tillfället. Vissa dagar när jag inte har så ont kan jag åka till nån vän på fika, tur är väl det, annars hade jag fått lappsjuka :-) Så förutom sjukhusbesöken varannan dag sitter jag här i min husarrest :-) Igår bakade jag iallafall småkakor, det fick dagen att gå! Så nu är maken och köper mer smör, för här skall minsann bakas idag igen. Jag kan ju inte äta kakorna själv, iallafall inte förrän "Liten " behagat komma ut, men det är inte fel att ha lite att bjuda på när man får besök ! Så här finns nybakat för den som är sugen ! Massa kramar från ett kallt och soligt Kuggeboda!

4 kommentarer:

  1. Förstar att det ar lång o tråkig väntan. Håll ut! Snart, snart. Var inte radd for igangsattning, det gjorde vi o var jatte bra. På måndag fyller T år, kanske sysslingarna får dela födelsedag... Tänker på er! Kram Petra

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att babyn snart kommer, spännande om det blir pojke eller flicka och då blir det inte tråkigt längre och skönt att du slipper diabetisen.Håller tummarna att det blir snart. Kram Ulla

    SvaraRadera
  3. Ja nu är jag sugen på både att få äta dina kakor men mest på att klämma på Liten.
    Jag har ju redan förlorat gissningen ang datumet. Gissade på 16/2 men jag får se om jag har rätt att det är en tjej.
    puss o kram Sofia

    SvaraRadera
  4. Det ska smaka med småkakor när vi kommer på visit nästa gång. När jag läste texten fick jag en bild i huvudet när Martin satt i bilen, på smörjakt, funderans på småkakor...:). I dag hade passat för besök men Petra ligger nerbäddad efter att ha kramat toastolen i gårkväll. Hoppas nu att allt går bra med nerkomsten!!
    Kram Magnus & Petra

    SvaraRadera