13 feb. 2011

inget för känsliga

Ja detta blir ett lite äckligt inlägg så jag varnar känsliga läsare i förväg :-)
Igårkväll spisade vi en rejäl middag till melodifestivalen, och drack en massa dricka och vatten till det. Några timmar senare vardet läggdags och jag var fortfarande jättemätt och skvalpig i magen. Men jag somnade gott och drömde sött, så döm om min förvåning när jag abrupt vaknade efter en stund av att jag hade hela munnen full med kräks! Det enda jag tänkte när jag glatt ulkade över toastolen var att du nu hade så starka ben så du kan sparka maten ur maggen på din mor. Och tre gånger också ! Duktiga du :-)

3 kommentarer:

  1. Hua vad hemskt ! Jag kunde få liknande när jag böjde mig framåt eller skulle lyfta Elias. Man får inte ens vara mätt. Jobbigt ! Men snart är det över.

    Kram Sofia

    SvaraRadera
  2. Med en väninna till mig hände samma sak flera gånger under hennes graviditet. Hon sa det var en väldigt obehaglig känsla att vakna på kräk i munnen.
    Jag säger som Sofia, snart är det över!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Ja inte smakar det gott, men det gör inget! Kanske lika bra man vänjer sig vid lite kräks hit och dit, för det lär väl bli mer av den varan :-) jessi

    SvaraRadera