16 feb. 2011

snabbinfo

Ja vi var inne på förlossningen idag igen och dom klämde och kände lite, och så gjorde vi en CTG kurva över bebisens hjärtljud och Ultraljud. Jag är fortfarande inte tillräckligt öppen för att han skall vilja sätta igång det utan vi avaktar till fredag , då skall vi in på samma procedur igen. Han sa att han gärna vill att det skall vara mer moget, annars är risken större för att man måste gå in med andra ingrepp, och jag håller med. Helst vill man ju att det startar av sig själv. Men han sa också att han inte kommer att låta oss gå för länge över, för att han förstår den psykiska påfrestningen som vi är under. Ja oroligt är det. Men bebisen verkar må toppen därinne, idag fick vi se den lilla potatisnäsan och den sparkar och vrider sig och står i för fullt. Flödena ser jättebra ut och man kunde se hur den låg och "andades" därinne. ( ja han sa så, det är väl fostervatten dom drar in kan jag tänka mig :-) Nu skall jag ut och röra lite på mig för jag har inte så ont idag. Hej så länge !

3 kommentarer:

  1. Men... trodde inte att du skulle behöva åka hem idag! Det är bra ut och trampa, det kanske gör att det kommer igång.
    Kram Madde

    SvaraRadera
  2. jo då , jag kan få hålla på såhär varannan dag tills jag öppnat mig lite mer. :-/ J

    SvaraRadera
  3. hej jessi :)

    var ett tag sen jag var inne här sist o läste.. jag ser att massor har hänt! vad spännande det måste vara för er nu, hoppas liten snart kikar ut! stor kram till er alla <3

    lycka till nu!

    //Amanda

    SvaraRadera