20 sep. 2010

Ultraljud nr 2

Jag har varit så nervös och orolig. Jag har sovit dåligt, drömt mardrömmar och stundvis varit helt övertygad om att Liten i magen inte lever längre. Både jag och min man var helt vita i ansiktet av nervositet när vi klev in i Ultraljudsrummet och tog Herr överläkare i hand. Han hällde ut den varma gelen på magen och drog med ultraljudsgrejen över magen. Jag vågade knappt titta på skärmen. Sakta höjde jag blicken och kikade försiktigt..Lilla Liten vinkade med hela armen därinne, precis som för att säga " Hej jag är här !! Jag mår bra !!" Och jag började storgråta såklart. Snyftande förklarade jag mig för Herr överläkare..."förlåt.. men jag har varit så himla orolig" Han nickade och sa att det är inget ovanligt att man är det, särskilt med tanke på vår situation. ( läs mer om det på www.jessimartin.blogspot.com) Vi fick iallafall se Liten, som vinkade och snurrade runt därinne. ( så något foto blev det inte denna gången) Vi fick se alla fyra hjärtkammare, magsäck, urinblåsa, båda fötter och båda händer och njurarna. Allt såg jättefint ut enligt läkaren och flödet var bra. Jag är så otroligt lättad och tacksam. Vi är i vecka 19 och Liten mår bra ! Det är 4 veckor till nästa U.L. Jag kommer säkert att börja oroa mig igen. Men idag skall jag bara vara glad och njuta !! Kram !!!

11 kommentarer:

  1. Härligt att höra att Liten har det bra inne i magen! Kram

    SvaraRadera
  2. Skönt att höra. Hoppas du kan slappna av lite mer nu.

    SvaraRadera
  3. Jessica, ta hand om dig och mys med bad och div kroppsvård, lite spa kanske. Läs en saga för Liten... Kram till dig.

    SvaraRadera
  4. Åh vilken härlig känsla det är att se att allt är bra på ultraljudet! Jag är gravid i vecka 16, har 3 veckor kvar till rutinultraljud men har gjort ett tidigt för KUB-testet och det var så häftigt! Förstår att känslan måste vara ännu starkare när man gått igenom det ni har gått igenom. Ser också att ni har haft den goda smaken att flytta till Blekinge! Själv flyttade jag ifrån Ronneby för några år sen, men hjärtat är kvar!
    Lycka till med allt och hoppas att du får må bra även fortsättningsvis!

    SvaraRadera
  5. Ä vad glad jag är för er skull gumman! Klart lilla liten har det mysig inne i magen....Njut nu och ta en dag i taget
    Kommer en sväng till jobbet på torsdag, hoppas vi har tid för en kaffe då :)
    Kram Kram

    SvaraRadera
  6. Åh vad skönt o höra, håller alla mina tummar så hårt jag bara kan:) Kramkram

    SvaraRadera
  7. Underbart Jessika och Martin- vi fortsätter hålla alla våra tummar!!! Stor kram moster Lotta

    SvaraRadera
  8. åh vad skönt för er att allt går bra! herr överläkare och all annan sjukvårds personal som är inblandad verkar ta väl hand om er! =)
    Håller alla mina tummar och tår och följer er här på bloggen!=) krama martin så gott från mig! Johan hälsar! Kram Kram

    SvaraRadera
  9. Underbart!!! Vad vackert du skriver! Jag håller alla tummar jag kan <3 Många kramar

    SvaraRadera
  10. Mor-far o Bonus-mormor är så lyckliga att
    liten var på bus humör.

    SvaraRadera