31 jan. 2011

UL v.37 + 0

Vi var så nervösa båda två när vi kom till Herr Överläkare för ultraljudet idag. Men det gick snabbt över när vi fick se att allt såg fint ut. Hjärtat, flödena och vikten. Bebisen väger nu 3.25o. Alldeles perfekt ! Sedan fick vi gå upp till förlossningen och göra ett CTG. Då satte dom grejer på magen och så fick jag en knapp att hålla i . De mätte hjärtljuden under c:a 10 minuter och så tryckte jag på knappen varje gång bebisen rörde sig. Så ritade en maskin en kurva och den var enligt barnmorskan fullt godkänd. Bebisen sov mest under tiden, och hjärtslagen låg till största delen mellan 132 -142. (Hon sa att det kan skifta allt från c:a 110 -150 och ibland även över det.) Så vi är såå nöjda så och läkaren med. Så länge allt ser såhär fint ut så får bebisen ligga kvar i magen tills den själv vill komma ut. Vi skall till överläkaren om 2 veckor igen och det känns bra.

Jag var även och gjorde ett " långsocker" hos diabetessköterskan idag och det låg fortfarande fint på 4,2.( man skall helst ligga på 5 eller under) Så jag har tydligen skött mig som jag ska.

Ikväll kommer jag sova gott, ni anar inte hur tacksam jag är för att allt ser fint ut. Tänk, skall jag våga tro att det skall komma en liten levande bebis till oss på riktigt?? !!

7 kommentarer:

  1. Jag är så lycklig för er skull så jag gråter en skvätt. Hormoner eller inte. Vad skönt det måste vara att få se och höra Liten.
    Perfekt vikt och allt !
    Om det nu är en tjej där inne så har vi massa fina kläder som ligger här och väntar. Vi har fina kläder om det är en kille med men de är inte lika ny inköpta hi hi.
    Nu väntar vi med spänning.
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  2. Underbart!
    Jag höjer ett glas åt sydost!
    Bamsekram Calle

    SvaraRadera
  3. Härligt att allt ser bra ut!!!
    Tänker på Er!
    kram
    frida

    SvaraRadera
  4. Ljuvligt att läsa det ni skriver.....stor kram moster lotta

    SvaraRadera
  5. ---och här kommer hälsning från en moster till---underbar läsning.
    Kram Maud

    SvaraRadera
  6. Så helt underbart att läsa att allt är så bra. Inte för att jag inte "vetat" hela tiden att denna gången skulle det gå bra men det finns ju alltid en liten gnutta oro ändå!! Jag längtar såååå tills jag kan se Underverket via webbisen! Himla massa goa kramar från oss båda till er båda!!!! Tinna o Håkan

    SvaraRadera
  7. Underbart! Vi tänker på er och följer er i tanken. hoppas jultomten kommer före lucka 24. =) Kram kusin petra

    SvaraRadera