24 jan. 2011

MVC

Ja idag var jag på mödravården igen, det blir kanske lite tjatigt att läsa om varenda liten sak som har med bebisen att göra, men jag vet att många är intresserade, och det är ungefär det enda som händer i mitt liv nu. Så det är detta, eller en recension av senaste avsnittet av "Extreme home makeover" att välja på :) Allt såg iallafall bra ut, mitt blodvärde är fint, och jag har inte behövt något extra järntillskott under hela graviditeten, mina mutivitaminer med folsyra har räckt. Hjärtljuden var 128 och hon tyckte bebisen kändes pigg och normalstor därinne. Den har fixerat sig, något som jag misstänkt då det känns som om jag har ett bowlingklot som ligger och slår och skaver inne i mitt bäcken :-) Mitt blodtryck var bra, och jag hade äntligen gått upp 1 kilo! Magen växer och följer sin kurva. Hon sa att som det såg ut nu är det inte säkert vi går tiden ut, vi får väl se... :-)

3 kommentarer:

  1. Ha, då tror hon ju precis som jag!

    SvaraRadera
  2. Tror jag det, jag är ju sjukt intresserad och nyfiken hur det går?! Hmm, kan det vara en liten kille som gömmer sig där inne? Inte långt tid kvar då alltså. Massa kramar till dig o bebisen. / Monica

    SvaraRadera
  3. Skönt att den är fixerad. Då vet man ju att den ligger rätt.
    Gott om du slipper gå över tiden ochännu bättre att få lite tidigare.
    Ja nu är vi jätte nyfikna på vad det är där inne.
    Jag tror ju att det är en tjej den där "Liten" och inte så liten heller.
    Kram Sofia

    Kram

    SvaraRadera