4 jan. 2011

Min barnmorska

Idag var jag hos min underbara barnmorska. Hon är så proffsig och snäll och tålmodig med alla mina frågor och funderingar. Hon tar min oro på största allvar och lämnar inget åt slumpen. Jag får göra alla prover dom har, om och om igen. Allt för att jag skall känna mig trygg och vi skall kunna känna att vi gör allt som står i vår makt för att inte missa något. Detta är otroligt viktigt för mig då det fanns många frågetecken runt min förra graviditet, och många signaler som totalt ignorerades av den inkompetenta barnmorskan jag hade då.
Ja hon är underbar, hon peppar och uppmuntrar och jag får mycket beröm för hur bra jag sköter mig för att det skall bli så bra som möjligt för bebis därinne. Jag har ju inte haft det helt lätt och det känns fint att få lite bekräftelse och att hon ser hur jag kämpar.
Jag hade gått ner ytterligare i vikt ( = bra ) , mina blodvärden och mitt järn är toppen. Mitt blodtryck perfekt och magmåttet växer som det skall. Mina foglossningar och smärtan i ryggen är lite värre, men det gör inget, bara allt som har med barnet att göra är bra ! Hjärtslagen var 136 idag igen. Idag låg Liten med huvudet ner , men kan vända sig fler gånger innan det är dax.
Vi är inne i vecka 34 nu... Åh, vad jag längtar!!
Massa kramar till alla som följer oss och hejar på ! Ert stöd betyder mycket. Kram J

7 kommentarer:

  1. Härligt att höra att allt ser bra ut! Det är viktigt att man har förtroende för sin barnmorska och jag kan tänka mig att det är än viktigare för dig! Nu är det inte så långt kvar innan liten kommer :). Jag tycker förresten att Joline är ett fint tjejnamn (såklart efter som Dolly sjunger om henne)! Kramar Karin

    SvaraRadera
  2. Jag röstar självklart på Acke om det blir en pajk! Måste föra vidare lite släktnamn:-) Håller alla tummar jag har för att allt ska gå bra för dig/er!
    Kramis kusin J

    SvaraRadera
  3. Kul att läsa om att ni känner er omhändertagna, det känns som om det betyder väldigt mycket om man har en bra barnmorska!
    Skönt att det var så bra med både dig och liten:) hoppas det inte blir värre med foglossningarna!
    Håller alla tummar för er!
    Massa kramar Frida

    SvaraRadera
  4. Oj vad vi gillar din barnmorska verkar vara en mycket klok kvinna.I morgon ska vi på lunch hos litens farmor o farfar det ska bli trevligt.Pappa Kalle har tagit sprutan mot gula febern inför resan till Tansania.Gud give att liten kommer innan resan. Kramar Morfar o Mormor

    SvaraRadera
  5. Sota Jessica,
    Gott Nytt ar och gud sa glad jag ar att allting ar bra..
    Stora kramisar
    theresa

    SvaraRadera
  6. Tänker på dig/er mycket och bara hoppas, tänker, undrar ....vem som ska komma fram...Kanske är det en liten Isa-Fina eller Signe, eller är det Acke ...Varma Kramar till er!! Moster Lotta

    SvaraRadera
  7. Hej!!

    Nyfiken på, hur din förra barnmorska var inkompetent, vilka signaler ignorerades?
    Skönt att du känner att du blir väl omhändertagen denna gång.

    Varma hälsningar

    Lisa

    SvaraRadera