29 dec. 2010

Namnförslag

Ja vi har börjat fundera och prata lite om vad "Liten " skall heta . Vi vill ha ett namn som är lite ovanligt eftersom vi har ett så vanligt efternamn. Vi väljer också bort namn med bokstaven R i för det låter helt annorlunda på blekingedialekt än på västgötamål :-) Vi har några förslag men vill gärna ha fler! Flicknamn vi/ eller en av oss gillar; Joline, Isabella, Bonnie, Mimmi(Martins farmor), Sienna, Jolie. Pojknamn vi gillar; Acke ( min farfar ) Caspian, Dante, Noel & så har vi ett till som vi håller på och suger på . Få se om det kommer med :-) Men vi vill gärna ha mer förslag !!! I andranamn blir det iallafall Ingrid efter min älskade mormor, eller Carl som finns i båda våra familjer. Fler förslag ,eller för den delen åsikter på namnen vi har välkomnas varmt !
Kram !

19 kommentarer:

  1. Hej du!
    Jag tycker att Märta är ett urgulligt namn, och inte så vanligt....än i alla fall, inte vad jag vet. Min mormor hette det och hade jag fått en flicka hade hon nog fått heta det. För mig står det namnet för en fräsig tjej i prickig klänning o tofsar!!
    På pojksidan är jag lite sämre.. jag gillar många traditionella namn. Men jag känner en liten goding som heter Sigge, så det är namn som alltjämt växer för mig. Sigge, en cooling i basker - det du!!
    Kraam Kicki

    SvaraRadera
  2. Hej! Gillar flicknamn som Mindy, Penny, Elsa, Agnes, Ester. Pojknamn är alltid svårare tycker jag men Max är gulligt och även Sigge som Kicki skrev ovanför. Abbe är lite sött också. Det är så roligt med namnpusslet men det viktiga är ju att namnet "passar" barnet! Hoppas ni haft en god julhelg (Britt-Marie var lite utpumpad efter ert julfirande när jag träffade henne på annandagen!!;)). Kram kusin Pernilla

    SvaraRadera
  3. Jättefina namn ! Sigge har jag också haft med på min lista det är jättecoolt. Abbe har jag också funderat på . Sen har jag ju lite klurigt som jobbar på förskola, många namn har redan ansikten så att säga :-) Och Ester och Märta är jättefina men det är dom där dumma R:en :-) tack för alla förslagen! Ja Pernilla, dom stackarna fick sova på luftmadrasser i vardagsrummet i år för alla barn hundar och gravida skulle kunna stängas om. Så jag förstår att hon var slut :-) Men mysigt hade vi ! Jessi

    SvaraRadera
  4. Flicknamn: Melinda, Gitta, Bente, Nora, Zita, Nelli, Ella, Dora, Linn.
    Pojknamn: Dennis, Kevin, Csaba, Attila.
    Kram Ulla

    SvaraRadera
  5. Carl och Caspian känns bekant på nåt vis ;)
    Laban ville jag introducera men min sambo tyckte det var sånt som fisande labradorer döps till. Jag tycker det är festligt. Liksom Melker..fast där finns ju ett r som i Blekinge blir Melke!
    Flicknamn: Hedvig.

    SvaraRadera
  6. Ja Mattias , Caspian har varit en favvo sen jag läste Narnia böckerna om och om igen i de unga tonåren :- Melker är fint men vi har både en sån och en Hedvig på mitt jobb nu. Ulla, Melinda hade jag också med på min lista innan, Nora är jättefint, men har ett litet R därinne, Zita var lite kul det har jag inte hört innan. Tack för ideerna ! Jessi

    SvaraRadera
  7. Nora blir helt omöjligt att uttala i Kuggeboda...nästan som ordet "förare"...

    SvaraRadera
  8. Hej på er..

    var ett tag sen som jag var in o läste din blogg..hoppas allt är bra med er o liten i magen..jag måste få säga att joline tycker jag är jätte fint men även emilia och william ligger mig varmt om hjärtat..stor varm kram o ett riktigt gott nytt år önskar jag er :)

    SvaraRadera
  9. Vi hade både Manne och Malte med på våra listor. Malva och Hedda också, Caspian är superfint, och så gillar jag Acke och Mimmi. Det hade passat ett syskonpar; Acke och Mimmi Ohlsson. Klockrent ju!

    SvaraRadera
  10. Nu dela jag med mig av våra namn förslag som vi tyckte om, för nu skall vi inte ha flera barn hi hi.

    Får ta bort de med R i. Håller med om att det inte är lika fint i blekinge.

    Caspian är jättefint ! tänker på Nania.
    Elton, Love, Jum Jum, (Mios kompis),Teo, Julius,

    Livia, Malla, Mindy, Bella, Wendela, Elsa, Kajsa


    Men Acke och Mimmi är ju jättefina namn !

    Jag tycker det är roligt med släktnamn.
    Våra barn har fått sina namn efter släktingar.

    SvaraRadera
  11. Förslag på flicknamn Ebba, Lova, Cia. Pojknamn Elis, Axel, Nils. Det finns så ofantligt många att välja på. Roligt att gå och känna på och sedan får intuitionen avgöra. Ha det gott. Kram Anna-Karin

    SvaraRadera
  12. Tack för alla fina och bra förslag, många är såklart redan upptagna av vänners barn men en del har jag fyllt på vår lista med ! Fortsätt föreslå!! Gott nytt alla ! jessi

    SvaraRadera
  13. vår son heter Milo och om vi någon gång får en till så har vi tänkt att han ska heta Dante.
    Så jag föreslår att Mios lillebror(om det blir en lillebror) får heta just Dante :)
    Om det blir en lillasyster så föreslår jag Vendela eller Maja..

    Kramar och lycka till.
    Är så glad för er skull!!

    kram från Daniela som läst din blogg sedan första gången började skriva..

    SvaraRadera
  14. Hej!
    Jag tycker ni har flera fina namn på förslag.

    Mitt favoritkillnamn är alla kategorier Hannes.

    Tjejnamn: Hanna, Emma bland andra.

    Tankar med hopp om god fortsättning från Budda.

    www.budda.bloggplatsen.se

    SvaraRadera
  15. Hej Jessika och Martin!
    Acke helt underbart + att det är släktnamn Carl Acke Olson- WoW! Isak - underbart också!

    Signe, Isa, Minna, Febe (Phoebe), Annie!! Jag älskar dubbelnamn ....Smaka på de här Klara- Stina, Klara- Fina, Louise-Marie, Maja- Stina, Sara- Fina, Isa- Maja, Ann-Eva är en av mina absoluta favoriter. kanske du ska spinna lite på dina vackra namn Jessika...varför inte Anna- Charlotta ?? Kram och må fortsatt gott - 2011. Moster Lise-Lott

    SvaraRadera
  16. Caspian är fantastiskt, liksom Dante som också står på min lista=) Alfred är jag svag för, och Woody (ja, jag har en sån på jobbet...) På tjejsidan är Luna en favorit, och Selma, Signe (som på danska uttalas Sine...) och Svea (som på jylländsk danska betyder svettig...)

    Kram, och må så gott!

    SvaraRadera
  17. Åh vad kul med namn! Och svårt. Jag gillar Märta, Greta, Ester, signe, Kajsa-Stina
    Pojkar lite svårare... Men Sixten är sött, theo kanske. Acke är jättefint o såklart Ingrid!

    Så spännande att få se vad som liggero växer i magen!snart är han eller hon här! Kram kusin Sara

    SvaraRadera
  18. Ja det är jättekul, men otroligt svårt, min tanke är att välja ut ett par namn till varje kön och sedan bestämma sig när bebis kommit ut. Jag kan inte ha för mycket att välja på, då kommer jag aldrig kunna bestämma mig. Ja Sara du har många fina namn, men de flesta går bort för dom har R i sig. Märta till exempel blir "Mätta" på blekingedialekt och av samma anl. har vi valt bort Ingrid, annars hade det varit givet.Esther hade jag också på listan men det blir "Äste" här nere. Inte lika fint :-) Sixten gillar jag med! Tack alla för ideer och funderingar !! Jessi

    SvaraRadera
  19. Hej hej, kul att följa dig/er och att allt verkar gå bra.
    Namnförslag som jag har till en tjej är , Molly,Tyra,Tindra,Fiddelin,Cindy
    Killnamn Calle, Maximilian,Hugo (givetvis ;))
    Hebbe,Olle

    Kram på dig

    SvaraRadera