7 dec. 2010

statusuppdatering

Ja nu är vi ett par dagar in i vecka 30 . Liten verkar må bra därinne, har börjat "knö " och böka mer än att sparka, även om det kickas en del också, h*n kanske håller på att träna sig på att vända sig? Förra veckan när vi var på ultraljud så var iallafall huvudet upp och fötterna ner. Såsmåningom skall den väl lägga sig tillrätta därinne, men det är ju ingen brådska än.
Många frågar om vi vet vilket kön det är . Vi har ju varit på en del ultraljud, men vi har faktiskt inte frågat. Det kommer så långt ner på prioriteringslistan över saker vi vill veta, så vi har helt enkelt inte brytt oss om det. Om vi råkar se det på ultraljudet längre fram så må så vara, men det spelar verkligen ingen roll för oss. Däremot TROR vi båda att det blir en tjej denna gången, och flera som gissat gissar på en flicka. Men det får tiden utvisa! Vi är såå tacksamma bara hjärtat slår och Liten växer och blir stor därinne. Jag mår relativt bra, jag har ju mina foglossningar och det gör ont, men jag har hyrt en TENS maskin som smärtstillar med elektriska impulser. Den är heelt underbar. Jag har inte fått alls så mycket vätska i kroppen denna gången ( ännu iallafall ) och det är skönt !! Förra graviditeten såg jag ut som en ballong från vecka 20. Diabetesen håller vi i schack och mina värden är jättebra. Ligger också på minus sex kilo sen inskrivning, förmodligen ett resultat av dieten jag går på. Det gör inget att jag går ner lite nu, bebisen får det den behöver, och jag bantar absolut inte. Har bara ändrat i min kost. Jag äter även vitaminer, folsyra, blodförtunnande och kalktabletter samt tar en insulin spruta till kvällen. Så jag har mitt lilla apotek. Men det går jättebra. Så , det var lite uppdatering om hur jag och liten mår. Litens pappa mår också jättebra, han går mest omkring och ler tycker jag. Och pysslar om oss :-) Det gillar vi. Nu längtar vi alla till Jul när vi skall få umgås med familj och vänner ! Ha det gott sålänge !

2 kommentarer:

  1. Jag blir så glad av att höra att allt är bra med er tre! Och så blir jag så glad för att vi får fira jul ihop! Vi ses snart snart snart!

    SvaraRadera
  2. Vi är SÅ glada över allt positivt.Man vill läsa om igen,",". Morfar o Mormor

    SvaraRadera