4 dec. 2011

Lucka 4

Lucka 4 : Apelsiner med nejlikor & stilleben

Idag är det söndag, då tar vi det lugnt
på vilodagen skall man inte arbeta tungt
men när vi ändå håller på att göra frukten fin
kan vi ju passa på att dekorera en apelsin

Att dekorera apelsiner med nejlikortill jul är något jag gjort sen jag var liten. Man kan skriva text, göra mönster eller bara sätta i dom lite hursomhelst. Att ha lite fina band att knyta runt tycker jag är extra fint. Oftast har jag långa röda band som jag knyter upp och så hänger jag dom i ett fönster. Åh vad det doftar jul! Man kan också skriva namn på dom och ha på tallrikarna istället för placeringskort. I år gjorde jag ett klassiskt mönster och så arrangerade jag lite mysigt tillsammans med den frostade frukten & lite tallris i en gammal hushållsvåg.
Foto Jessica O

2 kommentarer:

  1. Jag är vekligen imponerad av din kalender den är jättefin.pussar mormor

    SvaraRadera
  2. Så fint och jul mysigt!:) Kramar frida

    SvaraRadera