1 dec. 2011

Lucka 1

Lucka 1 i Jessis bloggadventskalender !

Nu är det dax att värma upp din spis
och baka goda biscotti med polkagris

Polkagrisbiscotti

100 g flytande smör
2 dl socker
3 ägg
2 tsk bakpulver
7 dl vetemjöl
1 tsk vaniljsocker

1 1/2 dl polkagrisar (hackade)

En nypa salt, om man vill

Blanda smör, socker och vaniljsocker. Rör i ett ägg i taget. Blanda mjöl, bakpulver och salt separat och rör ner tillsammans med de hackade polkagrisarna. Knåda lätt och forma till fyra längder. Grädda i 175 grader i 15-20 minuter. Skär genast i två centimetersbitar och ställ i eftervärmen (avstängd ugn) tills de torkat helt (gärna över natten).


receptet och bild kommer ifrån http://sotasaker.com

1 kommentar:

  1. Älskade hjärtat, vilken underbar adventskalender. Tror jag skall göra som du..starta en adventskalender..fast det räcker att öppna din istället. Tänkte jag skulle gjort dessa fast med saffran men kanske jag ändrar mig. ser så fram emot att få hit er till jul.....då får ni vara med på familjemiddagen annandagsmiddagen! Avvaktar att få besked att ni verkligen kommer innan jag gläder mina söner!!!!! PUSS

    SvaraRadera