22 nov. 2012

På söndag är det dags för vår barnloppis i kuggeboda byahus. Den anordnas av oss i byaföreningen, och medlemmar i byaföreningen lånar bord och säljer allehanda barnprylar. Hoppas på många besökare,  så kan detta bli ett återkommande inslag ! 

 Jag kommer att ha ett bord med billiga barnkläder i stl 60-92 , det mesta i 80-86 skulle jag tippa. En del skor, lite vinterkläder, några leksaker och lite andra babyprylar. 

Jag kommer också att sälja egendesignade barnscarfar,  samt  mössor i fina trikåtyger som min händige granne Ulla sytt upp. 

Alla är varmt välkomna , för att handla eller bara för att ta en fika ! Kika förbi !! 
Kramar Jessi

2 kommentarer:

  1. Hej. Vad kul du måste berätta hur det gick på loppisen.Det var roligt att prata med Mimmi,det är tur att mamma sitter bakom och översätter!! kram Mm

    SvaraRadera
  2. Det gick över förväntan, fick sålt en del skrymmande saker såsom ; babygym & gåstol , sålde sex av våra fina mössor som grannen ulla sytt, och lite kläder och nån leksak. Så jag är nöjd , vi hade en trevlig dag, Mimmi fick ett par nya pussel, ett par böcker och två par fina byxor . Och mamman fick en slant med sig hem ! :-) Så har vi tömt ut lite ur det överfulla förrådet. Kläderna som inte blev sålda skall jag lämna till Ella & Piipens second hand affär i veckan, så nu är vi 5 pappkassar grejer "lättare " här hemma.

    SvaraRadera