3 nov. 2012

Matblogg ?

Ja ni kanske kommer att uppleva att det blir en hel del recept här framöver.  Jag har fått lite förfrågningar om vissa recept och jag vill såklart gärna dela med mej, och då det är lite ide´torka i fråga om vad jag skall blogga om för tillfället så passar ju det bra. Tänkte börja med att visa en bild på vår fredagsmiddag, en gammal klassiker som var ny för oss. Ja inte att äta, men att göra. Det blev jättegott, och lite mysigt är det allt att käka på planka , även om det inte direkt är mitt första val när vi äter ute. När vi var på Gekås så köpte vi oss varsin planka för 44 kr st, och igår så testade vi dom. Inte så nyttigt kanske :-) , men lätt att göra och gott ! Vår variant igår blev med nötkött, bea och lite baconlindad sparris. Men man kan ju variera i oändlighet med såser, olika mos och kött eller fisk.

3 kommentarer:

  1. Det vore jättekul om du ville starta en matblogg (och bakblogg) då jag behöver lite extra tips och inspiration när det gäller mat i vardagen. Jag skulle definitivt hoppa på recepten! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Perfekt, nu kan jag lägga ut recepten med gott samvete ! :-)

      Radera