26 okt. 2010

Råttis II

Den första råttan som gick i fällan, Råttis 1För er som missat höstens stora händelse på Facebook så har vi haft ett "litet" råttproblem här hemma i höst. Det började med att vi trodde vi hade en liten mus under diskbänken. "Musen" länsade fällorna men kom undan hela tiden. Till slut visade den sig för mig, och det var en råtta... hu ! Vi ringde Anticimex och dom kom med fällor och gift , inget hände förutom att det var ett jäkla liv på nedervåningen på nätterna, hela limpor försvann, krukor och vaser vältes och dörrar och skåp öppnades. En morgon lyste Martin med ficklampan under soffan. Där satt 5 ( ! ) glada råttor och blängde på honom. Ja för att göra en lång historia lite kortare så lyckades vi till sist bekämpa dom med massa gift och olika fällor. Det var minst ett tiotal. Nu är det lugnt igen. Inte en råtta så långt man kan se.... ja förutom den som kom på posten idag :-) Råttis II som kom med posten idag " ..tänkte att nu när inte Råttis bor hos er längre så behöver ni kanske en ny kompis så att det inte blir för tomt :-) "
Tack Sonja och Calle för ett gott skratt. Denna Råttisen gillar vi mer än dom andra :-)

2 kommentarer:

  1. Hade det varit jag som lyst med ficklampan och sett fem råttor under soffan hade jag inte levt idag.
    Det finns en gräns för vad mitt 36-åriga hjärta orkar med...har gnagarfobi...gäller även AIK.

    SvaraRadera
  2. usch för råttor, sånna gillar jag inte alls :P men däremot den stora råttisen på bilden var söt :) kram och trevlig helg .)

    SvaraRadera