25 okt. 2010

"Till Liten"

Idag börjar vi vecka 24 och du verkar må alldeles utmärkt därinne i magen. Doktorn berättade för oss att du nu väger c:a 650 g och du växer som du skall. Vi fick lyssna på pulsen i navelsträngen och titta på blodflödet och allt såg bra ut. Du låg åt lite fel håll idag igen för ett bra "foto" men vi fick en bild på ditt ansikte i profil iallafall ! Ditt hjärta slår fint och allt annat han tittade på var som det skall. Jag och din pappa blir så glada när vi ser att allt är bra med dig!! Och nu sade läkaren till och med att om det skulle vara någonting från nu och framåt så finns det en chans att du kan klara dig utanför magen, och det var bra att man kommit över den "tröskeln" sa han. I övrigt vet vi inte riktigt vad han sa , ha sluddrar liksom på danska, men han ler och säger fint hela tiden och DET förstår vi iallafall. :-) Puss & Kram på dig därinne vi längtar så efter att få träffa dig ! Mamma och Pappa
Det kanske inte är så lätt att se, men det är huvudet i profil med näsan uppåt vänster :-)

11 kommentarer:

  1. Finaste Liten! Du gör Mamma och Pappa och Tant Ulle stolta, glada och tårögda. Vi är många som längtar efter att få träffa dig!

    SvaraRadera
  2. Vad kul!
    Tror jag vet hur den läkaren ser ut, jag minns att jag fick simultantolka honom åt Sara...

    SvaraRadera
  3. Så fantastiskt härligt att höra! Jag blir så himla när jag läser att allt är bra med lilla dig! Och jag håller verkligen med Ulle om att vi är många som längtar efter att få träffa dig!

    SvaraRadera
  4. Så fantastiskt härligt att höra! Jag blir så himla glad när jag läser att allt är bra med lilla dig! Och jag håller verkligen med Ulle om att vi är många som längtar efter att få träffa dig!

    SvaraRadera
  5. Vad skönt att allt såg bra ut mer er lilla bebis! H*n är väldigt söt!
    Kramar

    SvaraRadera
  6. Härligt att höra att allt é bra :-) Den läkaren va me när Ludde föddes.. Fattade nada av vad han sa :-)

    SvaraRadera
  7. vad härligt o höra att allting är bra med liten..håller alla tummar o tår för att det ska fortsätta gå bra..många kramar till er <3

    SvaraRadera
  8. Gott jobbat, Martin & Jessica! Nu hoppas vi bara att liten får bakas klart inne i magen istället för utanför!Kram på er Jesse

    SvaraRadera
  9. Skönt att höra att nina barns kusin mår bra där inne. Vi längtar efter att få träffa liten. Men du behöver inte skynda dig det är bäst för dig om du är i mammas mage tills det är dags. Sen ska du få massa varma kläder som dina kusiner har haft.

    Kram från Sofia, Jennifer , Elias ,"Lillan" och Marko

    SvaraRadera
  10. Du är sååå efterlängtad!!! Sitter tårögd när jag läser vad mamma Jessie skriver!

    SvaraRadera
  11. Härligt!!!! Vilken fin liten bild på lillen/lillan! Hoppas du mår bra, Jessica!!! Starkt kämpat med kosten o allt - det kan inte vara lätt.

    kram från kusin Sara

    SvaraRadera