16 okt. 2010

goda grannar del 2

Igår när vi hade sjunkit ner i tvsoffan framför "Idol" ringer det plötsligt på dörren. Utanför står den glada bondfrun, som är ute och promenerar med hunden. Martin bjuder in henne på ett glas vin och det tackas förståss ja. När hon får se mig halvliggandes i soffan utbrister hon glatt -Oj, vad tjock du är !! -Eh , hmm jaa.. tack, säger jag lite förvirrat ( jag har förstått att det kan vara menat som en komplimang när man är gravid ) , -jag har iochförsig gått ner några kilo sen vi sågs sist ,mumlar jag vidare. - Du är jättefin!! fortsätte hon uppspelt, glittrande ögon och dina svullna läppar och din söta näsa!! ( när jag är gravid växer den av någon outgrundlig anledning ) .. -Ehh jaa, svarar jag , fortfarande lite osäker på hur jag skall reagera. -Du sitter där så gulligt under din gröna lurviga filt med magen som en kulle därunder, det ser ut som mossa på en sten !! hennes "beröm" fortsätter men nu börjar jag tvivla.... Min man försöker rädda situationen och inflikar, -Ser du inte att hon blivit smalare i ansiktet?? Hon tittar fundersamt på mitt ansikte en sekund och lägger sedan in nådastöten, nej det tror jag inte, hon är lite svullen tycker jag. Hon avslutar sedan med ett - Du är underbart vacker, det är säkert !!! Men nu har jag helt tappat hoppet. En tjock mossig sten med svullna läppar, glänsande ögon och rolig näsa. Jag vet att det absolut inte är illa menat, men jag känner mig ändå som sophögen Matilda i Fragglarna. :-)

Den allvetande sophögen Matilda ifrån barnprogrammet Fragglarna, eller Jessica en vanlig fredagskväll i soffan?? Omöjligt att avgöra, likheten är slående !

6 kommentarer:

  1. Jag är övertygad om att du är en jättefin gravid kvinna Jessica! Jag tycker att alla gravida kvinnor är vackra! Lyssna inte på grannen.
    Kramar till dig!

    SvaraRadera
  2. Du är jättevacker som gravid Jessica! Lyssna inte på vad hon säger utan fortsätt och stråla som bara du kan :)
    kram kram

    SvaraRadera
  3. ha ha,tack !! ja jag tar det med ro skall ni veta, och ett leende :-) men jag tror det ligger liite i det hon säger, fast jag tycker nog mer jag är lik ett troll. / Jessi

    SvaraRadera
  4. Du är säkert jättefin! Själv har jag sett ut som en flodhäst alla tre graviditeterna... Jag hade bara graviditetsdiabetes under min första graviditet. Konstigt det där. Kram Sara.

    SvaraRadera
  5. Vad fantastiskt roligt du skriver så levande och härligt! Då kanske det är en liten TÖS därinne i mossan, de säger att tjejer stjäl all mammans skönhet!! Jag tror att du är underbart vacker och glittrar som bara du kan!
    Jesse

    SvaraRadera
  6. Ja, den grannfrun vet hur man skall lämna komplimanger...slå upp ordet "uppriktighet" i ordboken så ser du en bild av henne bredvid...

    SvaraRadera