18 okt. 2010

Graviditetsinfo Vecka 22

"Nu har barnet blivit ungefär 19cm långt mellan huvud och stjärt och väger ca 500g. Barnet har fått en dygnsrytm. Det både sover och är vaket. Antagligen är det som mest livligt när du vilar dig. Svettkörtlar har utvecklats och huden är inte lika genomskinlig. Naglarna är fullt utvecklade och fortsätter att växa. Skelettet syns på röntgen. Navelsträngen fäster fortfarande långt ner på buken. Fett inlagras under huden " (www.gravid.se)

Ja, jag känner mycket fosterrörelser, flera gånger om dagen, oftast när jag ätit och när jag går och lägger mig. Igår kände pappa Martin sparkarna för första gången, innan har det blivit helt stilla så fort han skulle känna, Liten vill väl inte sparka på sin pappa förmodar jag :-) Vi äter nyttigt och mår ganska bra. Har tappat några kilo sen inskrivningen och det är inte konstigt med tanke på den strikta dieten. Men magmåttet växer och min omkrets med. Om en vecka är det ultraljud igen. Ha det så gott så länge ! J, M & ”Liten

3 kommentarer:

  1. Vad skönt att du mår bra och bebisen sparkar fint! Det var samma sak med oss i början, att när S ville känna honom, då slutade han sparka :-).
    Tack för din kommentar. Jag känner också att jag är på väg upp på den trappan och varje nya känsla är ett steg uppåt, precis som du skriver. Ordspråket "Det som inte dödar, härdar" stämmer på mig nu.
    Ang. dina frågor: jag använder Photoshop Elements 6 som redigeringsprogram och ja, du får gärna länka till min blogg från din :-).
    Många kramar och hälsa bebben i magen!

    SvaraRadera
  2. Härligt gumman! Är faktiskt lite avis :)
    Kram Kram

    SvaraRadera
  3. vad härligt o läsa att du o liten mår bra. jag håller alla tummar o tår för att det fortsätter så..många kramar till er alla :)

    SvaraRadera