7 okt. 2010

ett litet hjärta

som slår måste vara ett av de vackraste ljuden man kan höra. Iallafall om hjärtat tillhör ens lilla bebis. Vi var hos barnmorskan idag och mätte och pratade och kollade och lyssnade. "Liten "sparkade för fullt och levde loppan därinne. Det gillar vi, jag var inte så orolig idag för sedan någon dag tillbaka är det ett herrans liv därinne. Jätteskönt för både mig och M för då behöver vi inte vara så oroliga. Annars är allt som vanligt här i höstmörkret. Det händer just inte så mycket och därför blir det heller inte så mycket bloggat. Men lite goda & nyttiga höstrecept dyker upp inom kort! Ha det gott, tänd mycket ljus, och ni som kan, drick ett glas rött för mig!

9 kommentarer:

  1. Jag är så glad för er! Det är så underbart att höra lilla barnets hjärta slå och känna hans/hennes livliga rörelser! Jag längtar så mycket efter att få uppleva det igen!
    Tack för din kommentar. Du har så rätt, smärtan av förlossingen var ingenting jämfört med den smärtan som vi upplever nu i skälen. Jag känner att jag skulle kunna föda varje dag om jag fick min lilla son tillbaka.
    Ta hand om dig! Kramar!

    SvaraRadera
  2. Åh vad underbart hjärtat att höra att allt är som det ska med liten, håller verkligen med dig att det är världens underbaraste och mest fantastiska känsla när man både hör sitt barns hjärta & rörelser! Så mysigt så....
    Ta hand om er alla tre!
    Kram Kram

    SvaraRadera
  3. och känner sitt barns rörelser menar jag naturligtvis :)
    Hoppas råttorna snart är borta för nu vill vi komma ut och hälsa på....Hannah tjatar rätt mycket om det....

    SvaraRadera
  4. ja S jag hoppas med att dom skall ge sig på giftet snart !!!Hör av mig direkt när vi märker nåt ! Kram , hälsa goa Hannah med !

    SvaraRadera
  5. Vad skönt att allt var bra! Visst är det härligt när man känner den lilla bebisen röra på sig inne i magen! Kram kram

    SvaraRadera
  6. Jag lovar att ta ett glas eller två..

    SvaraRadera
  7. Ett glas rött var det - skriver upp det på min to do-list..

    SvaraRadera
  8. Hej Jessica. Jag har aldrig kommenterat förrut men läste ofta din förra blogg om lille Mio. Hoppas att du kommer ihåg mig, vi jobbade ofta ihop både på Skäret och Havgården. Otroligt kul när jag idag kom in på din nya sida o förstår att du är gravid igen. Grattis! I ett tidigare inlägg skriver du om graviditetsdiabetes. Jag hade själv det när jag väntade mitt första barn. Allt gick hur bra som helst även om det va lite tråkigt med kosten... Ut kom en frisk o välmående tjej! Lycka till Jessica! Kram Sara

    SvaraRadera
  9. Hej Sara, visst kommer jag ihåg dig, och tack för att du berättade om att allt gick bra med er lilla tjej, det var skönt att höra . Nu kan jag börja tro att allt skall gå bra ! Hade du det under alla dina graviditeter?? Kram Jessi

    SvaraRadera