2 nov. 2010

vecka 25

Gravidinfo Vecka 25

Ditt barn är nu ca 22cm långt mellan huvud och stjärt och väger runt 800g. Huvudets omkrets är 23 cm. Den snabba tillväxten avtar. Hjärnan växer och utvecklas i jämn takt. Det kan ta tag om sina fötter och knyta nävarna. I lungorna bildas allt fler blodkärl och näsborrarna börjar öppnas. Barnets benkärnor blir hårdare. Källa ; gravid.se & growingpeople.se

Nästa vecka skall vi på läkarbesök och se om det är dags att jag går ner lite i tid på jobbet. De har velat sjukskriva mig på deltid sen ett tag tillbaka, men jag har velat försöka jobba ett tag till. Men nu börjar jag känna mina begränsningar rejält. Så vi får diskutera & fundera och se vad dom säger. Barnets hälsa och välbefinnande är ju det viktigaste just nu.
Kramar Jessi

4 kommentarer:

  1. hej jessi..

    vad roligt och läsa att allting flyter på som det ska. är så glad för eran skull ^^ hoppas verkligen liten i magen mår bra där inne..många kramar till er <3

    SvaraRadera
  2. Hej Kuggeboda.

    Vad roligt det var o titta på bilden av liten morfar hade ett stort leende.Kramar morfar o mormor

    SvaraRadera
  3. Gud så häääärligt att höra att bebis och mor och far mår bra. ja ni, det är nog en liten vildbuse därinne i magen och när han/hon kommer ut så tar det bra några månader, sedan är det full fart i gula huset i Kuggeboda. Då skall jag komma med alla dom där goda råden som jag borde ha av erfarenheterna från mina egna fyra troll!! Fast jag har glömt det mesta!!! Pussar o kramar i massor från både Tinna o Håkan

    SvaraRadera
  4. Mysigt att läsa om hur ni och liten mår=) Massa kramar till er alla fyra!
    Kram

    SvaraRadera