28 nov. 2010

ljuva adventstid

Ja, om det är någon som undgått det så älskar jag julen och allt som hör julen till. Att få mysa med familjen, stämningen, att få pynta och pyssla, glöggfester, alla goda bakverk och godis som man kan baka och koka, den goda maten, pappas goda julsnaps och alla traditioner. I år får jag ju skippa godis, bakverk, julsnapsen och glöggen, men det tar vi igen nästa år :-) Det får bli desto mer pyssel och piff. Jag börjar i god tid, för att slippa julstress.
Glad & god första advent alla bloggläsare !!
Julpyntat i köket



Min adventsljusstake som jag gjort med en gammal ättikslåda, vita blockljus,

metallsiffror från blomsterhandeln och polkagrisar.

5 kommentarer:

  1. desamma önskar jag dig jessi, hoppas ni haft en lika underbar och mysig första advent som jag har haft ^^ många varma kramar till dig o alla i din närhet..<3

    SvaraRadera
  2. Jättetrevlig adventsljusstake, den får du nog tända varje dag så man skall märka nivåskillnaden på ljusen.Ulla från Blekinge

    SvaraRadera
  3. Så fint! Många kramar petra

    SvaraRadera
  4. Vad fint du har gjort.Kul ide med lådan o ljusen ,det kanske jag plaggar rakt av.Nu äntligen har jag hittat den gamla kaffekvarnen,när vi träffas är den eran. kramar B-M

    SvaraRadera