18 nov. 2010

Att våga tro

När jag för ett litet tag sedan var och hälsade på en änglamammevän, hennes man & deras nyfödde lille son, så pratade vi om oron och hur det kändes att vara gravid igen efter det vi båda gått igenom. Jag sa att jag inte riktigt vågat glädja mig och att jag inte kunde tro på att jag faktiskt skall få ett levande barn. Hon svarade att det är ju ganska naturligt att man känner så, men hon tyckte att jag skulle unna mig att njuta av graviditeten. Att detta barnet skulle få ha en glad och förväntansfull mamma, precis som vårt förra barn. Det var så bra sagt och det fick mig verkligen att tänka om. Så jag har lovat henne att försöka njuta, att känna glädje och se framåt med tillförsikt. Och det gör jag, jag gläds åt varje spark, jag pratar med magen och klappar och buffar tillbaka när den buffar på mig, jag känner & klämmer och går ofta omkring och bara ler. Visst gläds jag. Och idag har jag handlat en present till bebisen. Precis som jag handlade presenter till Mio när han låg i magen. Så Liten, här är dina nya fina röda byxor. Som du skall ha på dig när du kommer ut till pappa och mej.

9 kommentarer:

  1. Är underbart att läsa det du skriver här på bloggen =) är så glad att du nu kan glädjas över Liten som ligger i magen och bara väntar på att få komma ut till sina underbara föräldrar..

    Massor med kramar Rebecca

    SvaraRadera
  2. "En vän är någon som förstår ditt förflutna, tror på din framtid och accepterar dig som du är idag"
    Är såå glad för Er skull =)
    Snart ha du Liten i din famn <3
    Det kommer att gå bra och jag är stolt över dej ;)
    Kram till Dig, Martin och Liten
    /Martina

    SvaraRadera
  3. Åh vad härligt att höra att du kan njuta lite, och det var väldigt fina byxor du köpt till liten! Skönt att du är sjukskriven till viss del nu så att du kan vila ordentligt nu innan liten kommer ut och håller dig sysselsatt :). Kramar Karin

    SvaraRadera
  4. Det var en mycket klok änglammamma vän=)
    de var ett av det sötaste par byxor jag sett=) Liten kommer vara jätte fin i dom=)
    massa kramar

    SvaraRadera
  5. Vad skönt att läsa att du kan glädjas åt. Det ger mycket hopp för mig också. Att det går, att det inte är omöjligt, även om det känns för mig så nu.
    Fina byxor :-)!
    Kramar

    SvaraRadera
  6. Hej Jessika o Martin!
    Oh jag blir så glad och allt ser så underbart ut och då menar jag både det fina kortet på magen, maten och de fina byxorna.
    Älskar er! Ha det jättebra.
    Kram Maud

    SvaraRadera
  7. hej på er :)

    vad glad blir när jag läser att du kan glädjas, det smittar av sig till oss andra :) så fina byxor liten ska få när H*n kommer till världen..håller fortsatt alla tummar o tår :) kramar Amanda

    SvaraRadera
  8. Hej.Rätt inställnig Jesse vi gläds med er.Vilka
    söta bysser du köpt.Kramar Morfar Mormor

    SvaraRadera
  9. Konstigt, jag kommenterade häromdagen på ditt fina inlägg men det verkar ha fallit bort på något vis...

    Det är iallafall roligt att höra att kan koppla bort oron en stund och njuta lite.

    Kram från oss

    SvaraRadera