1 nov. 2011

Underbar höst

Ja, vilken underbar höst det har varit i år, inte så kallt, inte så många regndagar o faktiskt inte så blåsigt som det brukar vara härnere! Jag älskar alla årstider, särskilt när dom visar sin bästa sida, hösten med alla vackra färger och den höga klara luften, tända brasa, mysa med film,plocka svamp & koka goda mustiga grytor. Vintern är så vacker om det blir lite snö, gnistrande frost, juletider med bak, pyssel och pynt. Sen den spirande våren när allt doftar nytt och det knoppas och spricker ut. Den kommer med ljus och ny energi! Och sommaren, med härliga ljumma grillkvällar och semester och bad. Ja alla årstider har sin tjusning och jag försöker fokusera på det fina i dem alla och vara i nuet, istället för att vara negativ och bara längta bakåt eller framåt.Varför slösa energi på det man ändå inte kan ändra ? Ja, jag vet inte var man kommer att bo i framtiden, bara att jag vill bo på landet, nära till allt det vackra och stillheten. Ha en underbar höstdag mina vänner! Ut och hoppa i löven, njut en god soppa och ett glas vin , och tänd massa ljus ! Kram
Att uppleva naturen med barns ögon är härligt !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar