27 nov. 2011

1 advent

Glad första Advent alla läsare! Idag har jag klippt och klistrat klart mina julkort och sen bakades här lussekatter med saffran ( http://www.recept.nu/1.126915/recept.nu_redaktionen/kakor_tartor/mjol/annas_saftiga_lussebullar ) Jättesaftiga och goda, jag brukar addera ett par teskedar med vaniljsocker , det tycker jag är gott. Sen har vi bara myst och fikat och pysslat här idag. Och såklart fixat med adventsljusstaken!
Jag brukar göra min av en gammal sockerlåda i trä, blockljus, och strö-eller pärlsocker i, men jag blev sugen på att hitta på nåt annat denna gången. Såhär blev ljusstaken ( ljusfatet) i år. Gjorde det enkelt, ett fint fat, liljeholmens mellanstora ljus fästes i botten med dubbelhäftande tejp, polkagrisar, siffror, och en liten ståltrådsslinga med små röda bär på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar