3 nov. 2011

Julstress?

Ett par veckor innan jul börjar folk se stressade ut och pusta om att det är så mycket att göra. Hur skall de hinna, pyssel , bak, julkort, pynt, klappar & julfester ? Hjälp ! Nä inte för mig, jag har aldrig riktigt förstått det där, julafton är ju den 24 december varje år ! Det vet man ju så att säga i god tid innan ? Redan när jag var liten började jag tillverka julklappar direkt efter sommaren. Jag höll på hela hösten i slöjden och på fritids och i god tid innan jul låg det en rejäl hög med inslagna presenter i min garderob. Nuförtiden håller jag utkik efter passande julklappar hela hösten, funderar ut & ber om önskelistor tidigt. Väntar man för länge tar ju alla de bra och prisvärda varorna slut. Kvar finns det mindre bra eller svindyra. Ja och godis och lite sånt kan man börja med nu och frysa in. Så kan man spara nåt litet knäckkok och pepparkaksbak till senare för stämningens skull. Så detta är mitt tips för Er julefrid. För er som vill greja. Börja nu, så får ni en lugn och härlig och mysig tid när det börjar dra ihop sig. SÅ idag skall jag in och köpa några klappar, julkorten är under tillverkning och inom någon vecka skall jag göra det första julgodiset. Jag gör alltid knäck, nåt marsipangodis och så nåt nytt jag inte testat innan. I år blir det Skumtomtefudge! Se recept ovan ! Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar