8 juni 2011

Solosångerna

Dessa två vackra sånger valde vi som Solosånger på Mimmis dop. Det är så vackra texter som vi tyckte passade oss och vårt lilla Mirakel. Tack finaste Karin och Staffan ( http://www.staffanmusik.se/ ) för de stämningsfulla sångerna !
Välkommen hem -Aldén
Välkommen, välkommen hit till vår jord
För glädjen du skänker oss finns inga ord
Det vackraste barnet som sett våran nord
Välkommen, välkommen hit
Välkommen, välkommen älskade vän
Oändlig var längtan tills du fick ditt hem
Ditt skratt är som solen, och gråten som ett regn
Välkommen, välkommen hem
Det händer ibland att tanken står still
Försök förstå ett under som just nu
Och det händer ibland att det blir som man vill
För ingen så underbar som du..
Välkommen till Jorden -Ahlin
Det var den vackraste dagen i mitt liv
Den morgonen du såg på mig
Och jag kände mig
Så stolt som en människa kan bli
Den morgonen du såg på mig... och jag på dig
Jag lyssna´ efter dina andetag
Så lätta som en fjärils vingeslag,
Jag ska alltid minnas den dag, jag ska alltid finnas här för dig
Du é välkommen till jorden, välkommen min vän
Må lyckan följa med dig på din väg från himmelen,
för som en ängel har du landat här i vårat hem
Välkommen till jorden min vän
Välkommen hem..
Allt känns så skört, som trädens första blad
När våren ännu tvekar, och står tillbaks
Du stannar väl, du lovar att va kvar
Som en del utav min morgondag, vår morgondag.. forts ref..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar