25 apr. 2011

dop planering

Vi håller på att planera för Mimmis dop som blir i Borås i början av Juni. Jag har gjort inbjudningarna och skickat dom, bokat Norrmalms kyrka och en präst jag känner, bokat musikern och solosångarna samt bestämt musik och psalmer. Vi har planerat upp vem som skall baka vad, eftersom vi inte är på hemmaplan så är släkten snäll och hjälper till, det blir diverse bakverk-de flesta i temafärgen rosa :-) . Vi har ordnat med stoort partytält, glas, servetter och dyl. Faddrarna har tillfrågats och tackat ja. Vår släktklänning är på brodering hos moster Maud, och kläder till mig och Mimmi är fixade. Nu är det bara programmet till kyrkan kvar att göra, inköp av en skjorta till pappan, och så Mimmis önskelista som jag lovat lägga ut här. Kommer inom kort. Det skall bli så roligt att samla ihop släkten ( och några vänner) och fira vår lilla skatt!

3 kommentarer:

  1. Är inne och hälsar på här ofta. Bilderna är underbara! Kram! Lena

    SvaraRadera
  2. Det blir ett storslaget dop, men så måste det bli efter allt ni gått igenom. Så roligt att ni har fått lyckan att få en så gullig dotter. Kram Ulla

    SvaraRadera
  3. ja nu är allt klart, har tillochmed provbakat en sorts kakor. När dopet är över kommer såklart fullständig rapport , men tills dess håller jag lite på det så det blir lite överraskningar. //J

    SvaraRadera