2 dec. 2012

julestök

Ja det är många saker jag inte är så bra på, men julpyssla, det är min grej ! Jag älskar att planera, köpa juklappar, pyssla, baka, slå in paket och pynta. Jag gör lite olika grejer varje år , och jag gör definitivt inte allt , då vi är hos föräldrar och syskon på julmiddagar , men jag gör så mycket jag hinner och orkar. Utan stress! Vi tar upp allt pyntet till 1 advent, vi har bara en jullåda och det är ingen ide att spara på det. Jag vill hinna njuta innan jul , sen åker allt ner direkt efter nyår. Så nu är tomtar & stakar uppe, granen pyntad, granris plockat, det mesta julgodiset kokat (  eller micrat :-) i stort sett alla julklappar inhandlade och inslagna och Mimmis luciastass fixad. Julkort har jag bestämt att skippa i år, berättar mer om varför och var de pengarna skall gå istället,  i ett senare inlägg. Nästa helg har vi vår årliga glöggfest för vänner och alla våra kära "grannar" i byn , det ser jag fram emot ! Kvar på listan är nåt mer julgodis, de två sista julklapparna och lussekattsbak till lucia.Och så skall Mimmi få baka pepparkakor såklart. Förra året hade jag en rolig julkalender på bloggen med diverse pyssel och recept, gå gärna in på december 2011 och läs ! I år blir det ingen sådan ,men något litet tips , eller recept kommer med största sannolikhet dyka upp. Lagom till adventspysslet idag kom mer än en decimeter snö och byggde på julstämningen ännu mer . Det var så kul att se Mimmi busa i snön  ! Ja jag njuter , hoppas ni gör det med ! Glad 1 advent !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar