17 dec. 2012

Julkort till himmelen

Nu närmar sig julen och för många är det en tid man ser fram emot, en tid av frid och glädje med familjen. För en vän till mig och hennes familj blir julen väldigt annorlunda i år. Deras lilla vackra Nathalie, som skulle få uppleva sin första jul med familjen , togs hastigt och oväntat ifrån dem , och nu måste de gå igenom julen utan henne fysiskt närvarande. Mina tankar är hos familjen,  jag minns så väl vår första jul utan Mio. Det går inte beskriva i ord hur stor saknaden är och hur den liksom växer i alla situationer där våra barn är mittpunkten.

Därför har jag i år valt att inte skicka några julkort , utan att istället ta de 200 kr som jag vanligtvis lägger på det, och istället sätta in dom på spädbarnsfondens konto. I Nathalies namn.
Kanske kan pengarna hjälpa så att någon annan , någonstans i framtiden slipper gå igenom det som de nu tvingas göra. Det som även vi fått genomleva och håller på att lära oss att  leva med.

Så en fridefull jul önskar jag Nathalies familj. Mina julkort går till er , till Nathalie i himlen, till vår Mio, och till alla andra änglabarn däruppe.


Spädbarnsfonden pg:  90 04 12 - 2
..om det är någon annan som vill bidra.

3 kommentarer:

  1. Hej!
    Det var fint gjort Jessika, jag stöder det, trots att jag hunnit skicka en del julkort.
    Med lite skräckblandad förtjusning ser jag att ni ska "röra " på er. Det blir säkert bra. Får jag se er den 29 dec eller?
    Kram Maud

    SvaraRadera
  2. Oj Maud, ledsen att jag glömt att svara. Tråkigt nog måste vi hem innan nyåret och köra flyttlass och städa och "homestagea" inför fotografering av huset precis i början på jan. så för oss blir det omöjligt i år. Hoppas vi kan ses i julhelgen ändå och vi ser fram emot att bo närmre så vi kan komma på mer roliga fester och kalas som anordnas ! Kram Jessi m. fam

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Ja det var ju synd. Vi firar julen i Dalarna med hela familjen så det får bli en annan gång då.
      Kram Maud

      Radera