22 okt. 2012

En sockerbagare......

Vispa vispa

smaka smaka :-)

kakan innan gräddning
Det är såå kul att vara med mamma och baka, här bakar vi mammas lätta favoritkaka .
Lätta pinocchiokakan för långpanna! ( tack Lena M för receptet, det används flitigt ) Har man en stor långpanna gör jag 1 1/2 sats. Här har jag björnbär i, men hallon eller syltklickar är också jättegott.

175 grader 30 min mitt i ugn.

4 ägg
6 dl socker
200 g smält smör
6 dl vetemjöl
1 tsk vaniljsocker

Rör ihop allt och strö på bär och mandelspån.
Färdig!!!
Kan serveras med grädde.

2 kommentarer:

  1. Kan tänka att den är god. Smeten verkar ju alla tiders om man utgår från Mims min!

    SvaraRadera
  2. Vilket bra tips. Jag som tänkte göra en äppelpaj idag till dessert men det blir nog Pinocchiokakan istället med äpple och kanel och så vaniljsås till det! Tack Jessi. Och puss till Lillfia som kommeratt bli en mästare i köket en vacker dag. Jusst nu är hon ju bara assistent ;-) Puss o kram

    SvaraRadera