5 okt. 2012

Barnböcker

Jag har alltid älskat böcker och att läsa , och jag hoppas såklart att jag kan sprida och dela med mig av min bokkärlek till Mimmi, och barnen jag jobbar med . Att de också får uppleva det underbara att försvinna in i sagans värld, eller att fängslas av en spännande berättelse . Ja att läsa är utan tvekan det billigaste sättet att resa , att få drömma sig bort en stund och få besöka en annan plats !
 Jag tar gärna emot boktips både till mig och Mimmi och tänkte här dela med mig av några favoriter . Pino är jättefina böcker för de minsta , från 1-2 ca ( åldrarna är såklart bara ungefärliga riktlinjer ) Sen har vi Totte-böckerna som barnen tycker så mycket om; från 2-3 år ca .Vi har också böckerna om kaninerna Prick och Fläck , barnen på jobbet är tokiga i dom och vi får läsa dom om och om igen . EN av mina absoluta favoriter just nu boken om underbara Kattzon,  från 4 och uppåt . Sist men inte minst den roliga boken om mullvaden som får en bajskorv i huvudet älskas av alla barn i alla åldrar ;) "Det var det fräckaste " ja, det var lite  lite boktips från mig till er såhär på fredagen , kanske fick ni lite julklappsinspiration ?  Trevlig helg alla !

2 kommentarer:

  1. Även Emmaböcker var en favorit hos/för mig! Molly tyckte också att Emma var en cool tjej! :)

    SvaraRadera
  2. Den där boken om mullvaden skulle nog Jack tycka vara rolig. Det är mycket "Bajskorv" här nu! Den finns väl både som småbarnsbok (med tjocka sidor) och som barnbok, om inte minns fel. Kanske ett julklappstips?

    SvaraRadera