8 sep. 2011

första åkomman

Ja , vi har ju varit helt befriade från sjukdomar, förutom en lite rinnig näsa en vecka i juni. Men igår blev lillsnuttan lite " dålig" . Vi har ju börjat med lite mer mat och välling. Nu får hon gröt på förmiddagen , smakportioner av potatis och div. rotfrukter till lunch+ lite frukt i smaknappen som efterrätt. Samt välling på kvällen. Till maten dricker hon vatten. Förutom detta ammar jag. Hon är väldigt förtjust i vällingen och jag frågade min bvc sköterska om man kunde ge " för mycket" . Men nejdå , det kunde man inte. Så hon har fått en hel stor flaska på kvällen i ett par kvällar, och den suger hon i sig som en svamp. Och igår fick hon problem med förstoppning. Oj vad hon kämpade och så gjorde det ont förståss. Så hon var ledsen och tagen hela dagen igår. och det hände inte mycket. Så jag ringer sjukupplysningen och han råder mig till att ta det lite lugnt med vällingen i början. En halv flaska per kväll räcker som uppstart. Och så skall hon få lite olja i vällingen med. Sen sa han att jag skulle köra katrinplommonpure och försöka med päron eller vindruvor. Så igår fick hon smaka sin första burkmat ( och jag som inte skulle ge henne det än :-) Men det var ju i "medicinskt syfte " Ja det funkade iallafall, imorse släppte det värsta och hon är glad och pigg igen. Mamman är nog mer tagen än hon. Vad ledsen man blir när dom har det jobbigt !!
Nu är jag pigg och glad igen och leker med favoritleksaken just nu; Bondgården med alla djurläten ! ( mamman tycker det är bra att det finns en off-knapp ibland :-)

1 kommentar:

  1. Åh stackare !
    alla mina barn har haft lätt för att få hård mage. olja i vällingen är bra. Ja off knapp är bra annars kan man ta ur batterierna när man har barn som kan av / på knappen .
    Snart kommer moster och kusin Saga !

    SvaraRadera