12 maj 2011

dopförberedelser

Jag håller på för fullt med att planera inför Mimmis dop. Tänkte att jag kan dela med mig lite av vår checklista , för de som står inför samma sak, och för de som är nyfikna. Det är lite att pyssla med och mycket att tänka på.Som tur är får vi mycket hjälp av släkt och vänner ,och det är vi tacksamma för eftersom vi inte har dopet på orten där vi bor, utan i staden vi kommer ifrån. Jag kommer inte att avslöja alla detaljer än , det får bli lite överraskningar till de som kommer, men efteråt skall jag dela med mig av allt här såklart ! Detta har vi gjort; Bokat kyrka , präst och en vän som skall spela i kyrkan. Bokat solistsångerska & bestämt musik. Fotat Mimmi och gjort inbjudan och skickat iväg dem. Fixat med klänningen, en jättevacker släktklänning som skall broderas ( moster Maud fixar ) . Bokat ”lokal” för mottagningen. ( pappa och B-m ställer upp och förfogar hus och trädgård) Ordnat med släktingar som bakar tårtor ( Jeanette, farmor Eywor och Moster Lotta), beställt tårtdekorationer. Fixat champagne och glas ( storebror Jocke & Anna ) .Tillfrågat faddrar. Inhandlat papperstallrikar, glas och servetter. Ordnat med partytält & dekorationer. Gjort program till kyrkan. Inhandlat kläder till oss och Mimmi. Nu är det bara kakbak kvar på listan. Jag skall baka 3 sorters kakor. Vi skall ha temafärgen rosa på dopet. Så kakor, bakverk, dekorationer och våra kläder kommer att gå i de tonerna. Foton kommer sen !




Här är fotot jag tog på Mimmi till dopinbjudan. Mimmi i sin pappas armar 6 v gammal.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar