25 maj 2011

bloggar på...

Ja mitt bloggande har ju ändrat sig genom åren. Då bloggen inte har någon särskilt tema, utan berättar om vårt liv så ändrar sig bloggens karaktär efter hur min livssituation ser ut just för tillfället. Jag började blogga på www.jessimartin@blogspot.com för att våra nära och kära som bor i Borås,vår gamla hemstad skulle kunna följa vårt liv härnere. Jag var då gravid med vårt första barn. När han dog i min mage i vecka 38 så följde en svår tid för vår lilla familj och då blev bloggen min livlina. Jag skrev av mig tankar och fick stöd av omvärlden. Bloggen växte sig större och jag fick fler och fler läsare. Det blev en blogg om livet som änglamama och om sorg och hur man hittar vägar att gå vidare. När tiden gett oss lite perspektiv så handlade bloggen mest om vardags saker om vad vi hittade på , det var lite recept och lite bilder& lite kåserier om livet i en liten by. Men så blev jag gravid igen och valde att starta en ny blogg ( denna ) . Många var ni som följde graviditeten och hejade på . Många var ni som var oroliga och hoppades med oss. Många var ni som gladdes för vår skull när allt gick bra och vi fick vårt andra efterlängtade barn. Nu handlar bloggen nästan bara om Mimmi. För det är så mitt liv ser ut nu. Och så länge jag ser att det är så många som är inne och tittar varje dag så känner jag att jag vill fortsätta våra små vardagsrapporter. Inte för att jag förstår varför vårt liv är intressant för någon, men jag tycker det är kul , och eftersom ni har varit så fina och följt oss genom sorg och lycka så vill jag ge detta tillbaka.

Varmt välkomna att kommentera, det är över hundra personer inne varje dag och jag vill gärna veta vem ni är! Jag önskar att det var lättare att kommentera, för det tar ju en liten stund , men det går inte ändra i denna bloggen tyvärr. Tyck gärna till om bloggens innehåll också, tyvärr hinner man ju inte skriva så mycket långa texter nuförtiden :-) men önska gärna så skriver jag när jag hinner. Vill ni ha mer bilder och berättelser om Mimmi och vad hon hittar på, vill ni veta mer om Martin och mig? Vill ni kanske ha recept eller mer foton? Pyssel, inredning, barnkläder?? Ja tyck till och önska. Det vore kul att veta, och så kanske det hjälper lite när jag har ide´torka. Nu blir det lite dåligt med blogginägg på ett par veckor då jag och Mimmi skall åka till Borås och vara där fram till dopet. ( Martin åker lite fram och tillbaka ) Men jag bloggar när jag kan, annars får ni hålla ut ett par veckor, sen kommer det massa inlägg om dopet!
Kram alla läsare från en ödmjukt tacksam bloggare. Ha en underbar dag !

3 kommentarer:

  1. Hej Jessica!
    Jag är en av de 100 som följer din blogg varje dag.
    Jag är så glad för er skull.
    Kul att höra att ni alla mår gott - jag fick ju en rapportering av Esmis när hon kom hit i måndags.

    Pussa på Mimmi från mig!

    Anna-Maria

    SvaraRadera
  2. Hej
    Jag tittar in på din blogg varje dag. Du hade en stor betydelse för mig en tid i mitt liv. Sen gör man saker och ting som kanske inte är så bra.
    Det är härligt att få ta del av din tid idag och se dig och din härliga familj.
    Kram på dig
    Anette

    SvaraRadera
  3. Jag läser din blogg varje dag.
    Och blir nästan besviken när det inte står något nytt.
    Men vet ju att det inte alltid finns tid för det.
    Puss och kram till Mimmi
    Kram Sofia

    SvaraRadera