25 maj 2011

åka bil



Det blir en del turer i bilen, det går för det mesta bra men lite gnäll är det ibland. Hon sitter bak och jag har svårt att serva med napp och leksaker, och då blir hon missnöjd efter en stund om hon inte somnar. Jag har airbag fram i bilen så där kan hon inte sitta. De säger ju även att de åker säkrare därbak men jag håller inte med. Om hon skriker blir jag stressad och en dålig bilförare. Och så vänder man sig om för att kolla barnet och kanske stoppa i en napp. Nej jag vill ha henne fram sen, men vi kanske skall byta bil så det får vänta tills dess. När hon får åka fram i pappas bil är hon jättenöjd. Då ser hon oss och så ser hon ut lite bättre. När hon sitter i mi bil därbak sitter hon och tittar rakt in i ett säte. Jag skulle också blivit sur :-) Snart är det dax för en långtur till Borås igen. Skall bli spännande att se hur det går denna gången.

1 kommentar:

  1. Hej Jessi!

    Jessika här som tycker det är supertrevligt att följa din blogg om Mimmi då Oliver är lika gammal som henne :-) Tänkte på det här du skrev om med att ha Mimmi bak i bilen så har jag ett litet tips som vi har skaffat och är superbra. En spegel så att man ser sin lilla skatt när man sitter och kör även om dem sitter där bak. Och tids nog när dem blir lite större så ser dem även en annan. Jag har en till både min stora tjej och till lille Oliver. Hoppas allt är bra annars. Kram / Jessika

    SvaraRadera