8 aug. 2013

roliga ord

Bloggen är tänkt att bli bok sen som Mimmi skall få, och därför skall jag passa på att skriva upp lite roliga ord och uttryck som kommer just nu, innan man glömmer dem .. vissa kanske är nämnda innan men isåfall tål de att upprepas , Goa unge !!

Sjunger; 
*Bä bä vita lamm jag har häcken full  ( kan inte säga säcken :-)
*Mutta alleba, mutta alleba, mutta alleba uti ååååår  - Hora! Hora! hora! hora!  Ja det är så det låter när hon sjunger ja må du leva ...och hurrar efteråt.

Roliga ord och uttryck; 
*roligheten= lägenheten
*spandelminnen= spindelmannen
*jag äcklar dig = jag älskar dig
*kakaboll = chokladboll
*pappa Mittin och mamma Jissika
 *berättar för alla att hon heter Mimmi , Higgrid, Fofia- prinsessa  ( Mimmi , Ingrid, Sofia )
*flosch= shorts
*jittejittegott =jättegott
*Uuust=ost ( dialektalt från blekinge )
*kakafis=nakenfis
*Loppe = moppe/moped/motorcykel

ja dessa är några av de ord och uttryck som får oss att le varje dag, skall fylla på med mer när jag kommer på!




2 kommentarer:

  1. Jessica Lindström10 augusti 2013 kl. 11:05

    Haha! Sååå söt!

    SvaraRadera
  2. HEJ MIMMI DET ÄR MORMOR.JAG TYCKER DU PRATAR JÄTTEFINT. PUSS

    SvaraRadera