29 aug. 2013

Bröllopsfestligheter

Två helger i rad har vi haft den stora äran att vara inbjudna på bröllop i vackra Blekinge. Jag börjar med att berätta om bröllopshelg 1;
Therese Göransson & Joakim Åberg.
Plats: Eriksbergs viltpark ( mellan Ronneby och Karlshamn) 
Jag och Martin bestämde oss för att lyxa till det lite och bokade rum på Eriksberg. Solen gassade, parken var underbart vacker och rummen var jättefina. Det var väldigt längesedan vi gjorde något bara vi två , så vi njöt i fulla drag, satt på den härliga verandan och drack drinkar och tittade ut över parken med diverse vilda djur. Ja det var en parentes, men en del av den underbara upplevelsen. Jocke och Tessan gifte sig på en stor altan, med parken och djuren betandes bakom sig. Så vackra och så stämningsfullt. Höjdpunkten var när Jocke äntligen fick se sin brud komma gående längs gången. Inte ett öga var torrt kan jag lova. Vi var runt80 gäster som duktigt nog knäckte runt 45 flaskor champagne till brudskålen , när vi minglade, åt goda snittar och lyssnade till en jättebra trubadur. Sedan bjöds det på förstklassig mat i en ladugårdslänga, och vi lyssnade mer på trubaduren, dansade och drack vin långt in på småtimmarna. Några av höjdpunkterna förutom maten; Brudparets roliga bröllopsdans, som började med vals, gick över till bugg, och så bytte musiken till gangnam style och deras 2 barn hoppade upp och hela familjen körde ett inövat dansnummer ! Sååå härligt ! en annan sak jag kommer att minnas var de härliga människorna, och det faktum att jag inte fattade ett ord av vad min trevlige äldre bordsherre sa under hela middagen, men vi skrattade och hade så kul ändå. Danska är inte min grej. :-) Ja en underbar kväll var det och jag drack den godaste drink jag druckit i hela mitt liv, en appeltini på färskpressade äpplen.. såå god. Det var ljuvligt att gå och lägga sig i den mjuka sängen med värkande dansfötter , och ännu godare att vakna till en fantastisk frukost på terassen tillsammans med dovhjortar, vicenter, mufflonfår och ett och annat vildsvin. Tack Jocke och Tessan för en stämningsfull kärleksfylld dag och för att ni bjöd oss på en oförglömlig upplevelse !

desserten

 
Förrätten
Sötaste dottern Kajsa
Finaste och stoltaste sonen Emil
Frukost med utsikt .


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar