22 juli 2012

Märka kläder

Ja, jag jobbar ju på förskola så jag vet hur jobbigt det är att försöka hålla reda på omärkta kläder och skor till 35 barn, så jag skall iallafall försöka märka alla Mimmis grejer ! Jag har köpt en textilpenna men tänkte även köpa några stryka-på etiketter. Jag har kollat runt lite och fastnat för några här http://www.gladagrodan.se/     Är det någon som testat dom och vet om de är bra ? Eller har ni några andra tips ?? Om det nu blir dessa så återstår problem 2, vilken skall man välja då ??? Här är ett par exempel, vad tycker ni ?? Det finns massa fina , ja nu har jag beslutsångest !!Tänkte även köpa en namnmössa därifrån.


4 kommentarer:

  1. Så fina! Jag handlade på Glada Grodan när mina var små om jag inte minns fel. De runda är superfina men ser stora ut? Det är ju smart om man kan stryka fast dem i nackområdet på tröjan och i lappen bak på byxorna. Sedan har jag hört varierande åsikter om just stryka-på-lappar, vissa trillar visst av efter bara några tvättar. Jag har alltid kört med penna, på allt.

    SvaraRadera
  2. Jag har tyvärr inte provat från glada grodan men jag är väldigt sugen på det. Du får berätta om de är bra så ska jag med beställa *:)Tänkte ta namnlapparna med ugglorna på. Så söta!
    Kram Catta

    SvaraRadera
  3. Så himla söta men Jessica tänk efter innan du köper en mössa med hennes namn på. Då vet ALLA vad hon heter, även dom som kanske inte borde veta....Det finns människor ute i vår värld som är fruktansvärt sjuka och det är lättare att locka till sig någon om man vet namnet på barnet. Bara ett tips. Jag hade både stryka-på-lappar och lappar som man var tvungen att sy fast. Stryka på höll genom massa tvättar och om någon släppte, då rev jag bara bort och strök på en ny. Sparar trots allt massa tid. Dom runda är ju vansinnigt söta men jag hade nog valt de rektangulära. Lättare att hitta plats för! Kramiz

    SvaraRadera
  4. Ja Tinna, det är sant, Om hon får en sån är det bara som dagismössa och då har de bra översikt på den gården hon skall gå på, men tack för tips och tanke, viktigt för alla att tänka på ! . Ja jag tänkte skriva i det mesta, men var lite sugen på några stryka på till typ jackor och större grejer. De runda är ca3,5 cm och man kan ha de på utsidan på kläderna med om man vill ju. Jag tror jag tar ett paket som dom hade med lite olika former så kan man hitta vilka som passar i de olika kläderna ! Och ja, Catta ugglorna är supersöta !

    SvaraRadera