24 aug. 2011

Min dag




Jag vaknar pigg som en lärka vid sex tiden. Då brukar jag alltid ligga och prata lite med mamma och vända mig om och klia pappa på ryggen, dom är lite segstartade på morgonen men dom brukar vakna till efter en stund. Annars pratar jag ännu högre. Kanhända attdom hör lite dåligt sådär på morgonkvisten? Mamma brukar oftast gå upp med mig och då lägger hon mig i babygymmet eller på golvet en stund. Jag brukar börja med att säga godmorgon till alla leksakerna,kollar hur dom har det, smakar lite på dom, och sedan rullar jag en sväng. Rygg till mage-mage till rygg, lätt som en plätt :-) Det är spännande, man vet aldrig var man hamnar ! Mamman brukar gå ut i köket och hämta något svart att dricka i en mugg. Ibland får jag sitta en stund i babysittern och kolla på mitt favvoprogram " I drömmarnas trädgård " när mamman och pappan tar på sig kläder och grejar. Mysigt ! Idag åkte vi iväg med bilen på förmiddagen och träffade andra mammor och bebisar. Det tycker jag är fest! Idag träffades vi på ett jättefint fik som heter Mandeltårtan ( som mamman varmt rekommenderar ! ) Dom stora människorna åt massa kakor, och jag får suga på min smaknapp. Idag fick jag gurka. Det är gott! Sen gick vi en promenad i en park. Det är spännande att åka vagn , det dyker alltid upp nya saker att titta på ! När vi kom till lekplatsen fick jag gunga ! Det var skoj ! Sedan började det regna och vi åkte hem. Sen hoppade jag i hoppgungan, satt i min gåstol och vilade med mamma på soffan. Jag vill helst att hon ligger jämte mig på dagen, då sover jag mycket längre! Sen åt jag risgröt och så satt vi ute en stund när pappa kom hem . Efter det fick jag pyjamas och så sög jag en stund på min nya tandborste. Kanske kommer tänderna ut fortare då ? Klockan sju gick jag och mamma och la oss och jag somnade gott som vanligt! Godnatt alla. Undrar vad vi skall göra imorgon ?



Bilder uppifrån; jag på morgonen, håller på att rulla ur mitt gym. Nästa bild är jag och min kompis A och hennes mamma på det mysiga fiket, det är så kul att prata med andra människor och framförallt barn ! Sen är det bild på mig i den stora gungan och sist så visar jag hur jag "borstar tänderna" ja minus tänder då såklart, men det är skoj iallafall!

5 kommentarer:

  1. Älskade gullunge! Vi saknar er massor här uppe!

    SvaraRadera
  2. Lill tjejen var ju ett halvår den 22 augusti tiden flyger fram.Vilken piggelin Mimmi som morfar o mormor ser på bilderna här.Roligt att se hennes kompis.Det där fiket får vi nog besöka vid tillfälle.Kramar o puss på er.

    SvaraRadera
  3. Sötnos! Kram Karin

    SvaraRadera
  4. Ja Mormor och morfar, det måste vi , det är så kul att dom öppnat! superfint och jättegod fika! Jessi

    SvaraRadera
  5. En sådan härlig dag du hade Mimmi. Ja du har den bästa mamman och pappan man kan få. Jag vet för jag har ju faktiskt känt dom liiiite längre än du. Snart så kommer denna tanten och hennes goa gubbe ner och levererar kramar hela tiden. Och pussar. Hela tiden!!! Nej inte heeeela tiden men nästan!!! Puss och kram till världens sötnos!

    SvaraRadera