20 aug. 2011

Festivalmorgon

Lördag morgon. 04.57. Dottern väcker mig . Hungrig. När jag lyfter upp henne ur vaggan inser jag att det är läge för blöjbyte. Sötisen har en överraskning till mamma. Har fixat en hel bajsfestival. Vi har knappt fått upp ögonen, och hon vill mycket hellre äta än bli tvättad. Jag står i badrummet och försöker sanera ett gallskrikande barn. Bajs på foten. På min fot. Fråga mig inte hur det gick till, jag är fortfarande i koma. Maken sover gott.Tillbaka i sängen. Utfodring. Dottern smaskar och äter , sen är det tydligen dags för sångstund. Hon sjunger jättefint nu. Starkt och fint. Efter en timma ger jag upp och går ner med henne. Tänker att nu skall det sitta fint med lite kaffe. På vägen ner hamnar en rap i vrångstrupen. Kräks. Jag klarade mig ganska bra och hon fick nya kläder igen. La henne i babygymmet. Glad tjej! Trött mamma. Kaffe ! Står ute på trappen och dricker morgonkaffet och har det ganska skönt ändå. Tittar ner på min fot. Det är bajs kvar. Och lite på tröjan . Mysigt. Byter på mej med. Tänker att det finns iallafall två jättebra saker med denna morgonen 1) Jag får något att blogga om 2) Med den här historien kan jag säkert fjäska till mig två desserter på kvällens middagsbjudning ! God morgon alla! Från en duschsugen småbarnsmamma 06.21.

3 kommentarer:

  1. Oj, igenkänningsfaktor! Fast jag var ful och väckte sambon som snällt travade upp med den nymatade och nybytta sonen och jag somnade om... =)

    SvaraRadera
  2. En liten morgonpigg Mimmi kanske tillåter att en morgonpigg tant tar hand om henne några mornar....får se om hon skriker på mor och far annars kan ju hon och jag ha FF några timmar innan föräldrar och Håkan vaknar. Pussa på henne och säg att det finnes festival och festival! Puss o kram

    SvaraRadera
  3. Tinna, det går så bra sååå ! Hon blir så lyckig om någon leker med henne! Och mamman blir lycklig av sovmornar :-) jessi

    SvaraRadera