3 mars 2011

Nipple cookies

Vi har det så bra här i vår lilla lyckobubbla, Martin och jag bara njuter av vårt lilla mirakel. Som alltid när man är nyförälskad blir man lite mosig i hjärnan, och vi är helt förvirrade båda två :-) Häromdagen tänkte jag piffa till kakorna jag skulle baka och bad maken handla röd karamellfärg. Nu skulle här bakas Mimmi - kakor !!! När jag tog ut plåten ur ugnen tittade jag förvånat på kakorna. Jag hade bakat tuttar! Maken tyckte det var väldigt roligt! Jag får väl skylla amningen. Jag designade snabbt om kakplåt nummer två kan jag säga. Tanten från BVC skrattade iallafall gott åt historien och sträckte sig bestämt mot kakfatet - Ja, jag skall iallafall smaka på en bröstkaka!!
Nipple cookies


Mimmikakor och Nipplecookies på mitt rosa fat :-)

6 kommentarer:

  1. Jag hade inte haft ngt emot en god tutt-kaka så här till kaffet! :-)(Inte gjorda på bröstmjölk, hoppas jag?!)
    //Sara

    SvaraRadera
  2. Ser väldigt goda ut bägge sorterna av kakorna. Kan du äta kakor nu eller tar det ett tag innan graviddiabetsen går över ?
    Kram Ulla

    SvaraRadera
  3. hej på er :)

    hoppas allt är bra med er alla och mimmi är ju värledns sötaste..vilka fina kakor du gjort med..kram till er alla.

    SvaraRadera
  4. Hej vilka smaskiga kakor du bakat.Jag känner att det börja vattnas i munnen,jag är inne på min första GI-diet vecka.Tyvär så ingår inte kakor där. Kramar B Mormor

    SvaraRadera
  5. Nej sara, skippade det :-) Ja Ulla jag frossar i godis och kakor några dagar nu när Martin är hemma. Vi unnar oss lite efter 7 månaders diet. Sen blir det tillbaka till nyttigare kost igen på vardagarna :-) Diabetesen är borta.
    Mormor B-M jag kan göra jättegod GI pannacotta som du kan äta när ni kommer ! Kram Jessi

    SvaraRadera
  6. Härligt med nipple cookies tycker jag. var en rolig grej så här i efterhand :)
    Gick allt bra vid förlossningen och så? Fick du smärtstillande och så? Jag själv börjat fundera på det nu och är alltid nyfiken på att höra hur det gått. Så söt är hon er söta mimmi.
    kram Catta

    SvaraRadera