18 nov. 2013

önskelista till tomten

Ja idag har vi skrivit brev till tomten. hon var helt exalterad här och tittade i katalogen och önskade och önskade. Sen frågade hon om tomten skulle komma nu. Förmodar att den frågan kommer att komma några gånger de närmsta veckorna. Så här blev brevet, hon har sagt vad som skall stå och jag har hjälpt till lite med formuleringen.  ( de röda kommentarerna är bara för er och inte med i tomtebrevet )

Jag heter Mimmi, och fyller snart 3 år. Jag har varit VÄLDIGT snäll.
Jag har längtat efter dig sen förra julen, och nu vill jag skriva brev till dej. 


Min önskelista

1. En rosa prinsessa som snurrar runt  ( vad är detta för nåt?? )
2. En mjuk katt som kan säga mjau   ( fasen, vi köpte hunden..  )
3. En doktorsväska  ( fixat! )
4. En mjukis säl
5. En låtsas grill för barn ( hon såg en lek-webergrill i leksakskatalogen )

Tack så mycket,

-Puss puss Tomten , ses snart !!  Mimmi

Mimmi Ohlsson
Utsiktsgatan 9
523 32




Info för familj och vänner.. 
Övriga önskningar... 
 
mamman hälsar..hon önskar sig böcker också :-) 
Pussel och spel.
Filmer; Madicken, Saltkråkan, Barbapappa. 
Klädstorlek 110 .
Hon är för tillfället väldigt förtjust i allt som är rosa.
Hon behöver ett rosa nattlinne till, gärna med nåt prinsessigt på. Hon har ett, men det måste tvättas också :-)

Mamman önskar sig Rolf Berg tomtar och pappan whiskey, som vanligt ;)




 

3 kommentarer:

  1. Härliga goa lilla familjen Ohlsson!!! Ett brett leende spred sig i mitt ansikte när jag läste både dottern och föräldrarnas önskelista!!! Den dansande prinsessan har hon troligen sett i smyckeskrinet som när man öppnar locket spelar en melodi och lilla balettdansösen snurrar runt! Det blir nog måååånga paket som tomten kommer med till en såååå snäll Mimmi-prinsessa! Kram hela familjen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ett sånt smyckesskrin har hon ju redan Tinna, det fick hon ju ett av dig ! När vi var i den fina inredningsbutiken i Ronneby och du köpte pyjamas ! Nä jag misstänker att detta är nåt barbie liknande, och isåfall får det vänta nåt år :-) J

      Radera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera