25 nov. 2013

Julchecklista

Ja jag älskar julförberedelserna och börjar i god tid för att undvika den berömda julstressen. Detta är alltså något jag ser fram emot och tycker är superkul, och skriver inte detta för att verka "duktig" på något vis, man fixar precis hur mycket eller lite man själv vill ! Det bästa med julen är ju just att man får lite mer tid med  familj och vänner och det roligaste just nu är att få göra allt detta mysiga tillsammans med Mimmi. Gillar ju att göra listor med , och pricka av, så här kommer den , den Ohlssonska julchecklistan

*baka pepparkakor med dottern  -  Klart
*handla julklappar - 90 % klart
*sy paketkalender till Mimmi - projekt nedlagt- jäkla broderi !! :-) 
*köpa paketkalender till Mimmi - Klart
*småpaket till paketkalendern har jag samlat på mig under året - Klart 
* julhälsningar via e-post- Klart
 *köpa liten gran till Mimmi- klart !
*köpa tomteklänning till Mims inför förskolans luciatåg. -Klart 
*Baka lussekatter  & julpynta (1 advent)-klart
 *köpa julklänning till Mimmi ( hon har önskat en rooooosa.. ) - Klart, blev en grå :-) 
*göra julgodis, kola, knäck och fudge.
*laga julemat ( sista veckan )
*åka på julmarknad ( blir nog liseberg i mellandagarna )
*göra nåt julpyssel med Mimmi
*skicka brev till tomten i tomteboda- Klart

Ja det var lite som vi vill göra , i år är jag dessutom långledig över jul så vi har all tid i världen ! Ha en fin jul vänner, dela med er till de som inte har lika mycket som vi, ta det lugnt, ha det mysigt och umgås mycket med era nära och kära . 
mitt enklaste julpyssel,frostad frukt,  pensla vackra frukter med äggvita,strö över strösocker , låt torka.



2 kommentarer:

  1. Ja Jessica - den som älskar julen som vi brukar starta upp med checklista och planering ganska tidigt. Låter så härligt när du uppmanar alla att ta vara på julen så som den är tänkt - att umgås, tänka på alla som inte har allt det vi har, och koppla av, mys med familj och vänner! Julpysslet med äpplena skall jag ta efter dig och göra. Enkelt och "juligt"! Kram

    SvaraRadera